بیش از 8 درصد منابع ناخالص کشور در حوزه سلامت هزینه می شود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۸.۱۴ درصد از کل منابع ناخالص کشور در حوزه سلامت هزینه می شود. همچنین از هر ۱۲.۵ تومان، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه و مدیریت وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت و سایر مسئولان ظهر امروز در وزارت بهداشت برگزار شد.
دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در این مراسم گفت: ۸.۱۴ درصد از کل منابع ناخالص کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود. همچنین از هر ۱۲.۵ تومان، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: ما از لحاظ تعداد کارکنان به حدود ۴۹۵ هزار کارمند رسیده ایم. با کارمندان خصوصی ۸۰۰ هزار نفر در حوزه سلامت مشغول به کار هستند. بیش از سه درصد جمعیت کشور از سفره ما نان می خورند‌. ما سال ۹۵، ۸۲۳ میلیون بار مواجهه با حوزه سلامت داشتیم. تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی ما محسوب می شود.


معاون کل وزارت بهداشت گفت: به تمامی کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه های خیر مقدم می گویم. حدود ۵ سال‌ پیش صحبتی از فردی با تخصص مدیریت مالی که در‌ وزارت بهداشت مشغول به کار شود نبود؛ اما امسال شاهد پیشرفت این حوزه هستیم هم چنین از تمامی زحماتی که دکتر صدر الساداتی در این حوزه کشیده اند، تشکر می کنم.

کد خبر: 996763

وب گردی

وب گردی