۸.۴ درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۸.۴ درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود گفت: در واقع از هر ۱۲.۵ تومان، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه و سرپرست معاونت برنامه ریزی راهبردی که در وزارت بهداشت گفت:در سال ۹۵، ۸۲۳ میلیون بار مواجهه در حوزه سلامت داشتیم که روزانه ٢.۵ میلیون بار مواجه محسوب می‌شود و تکریم ارباب رجوع از وظایف اصلی ماست.

وی با بیان اینکه ۸.۴ درصد از کل درآمد ناخالص ملی کشور در حوزه سلامت هزینه می‌شود گفت: در واقع از هر ۱۲.۵ تومان، یک تومان در حوزه سلامت هزینه می‌شود.
وی افزود: ما حدود ۵ سال‌پیش حرفی از فردی با تخصص مدیریت مالی در‌ وزارت بهداشت زدیم، اما آن زمان این کار گناه بزرگی بود و مانع تلقی می‌شد، اکنون این مانع با تدبیر دکتر نمکی برداشته شده است و امسال شاهد پیشرفت این حوزه هستیم. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزون بر تایید وزیر اقتصاد باید به تایید هیئت دولت برسد و این نشان از شایستگی‌های فرد منصوب در این حوزه است.

انجام ۳ ‏میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب هتلینگ

سید علی صدرالسادات، در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، به ارائه گزارش عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت پرداخت و افزود: در حوزه عمرانی در چند سال اخیر اتفاقات خوبی افتاد. دولت کمک‌های خوبی به وزارت بهداشت ‏انجام داد و توانستیم ۳۰ ‏هزار تخت جدید در حوزه درمان ایجاد کنیم که ۲ هزار و ۴۷۰ مورد بیمارستانی و ۲ هزار و ۴۸۶ مورد ‏تخت ویژه است. همچنین، بیش از ۳ ‏میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب هتلینگ نیز انجام شده است.‏

انتهای پیام/

کد خبر: 996784

وب گردی

وب گردی