قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل خبر داد:

اجرای ۴۶۶ پروژه مشترک تحقیقاتی با کشورهای استراتژیک از سوی دانشگاه‌ها

دوشنبه 29 بهمن 1397 - 22:36
کد مطلب: 996792
سالارآملی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی از اجرای ۴۶۶ پروژه مشترک تحقیقاتی با کشورهای استراتژیک از سوی دانشگاه‌های کشورمان خبر داد.

اخبار مرتبط

مسئله اصلی ما، مجوز است/ سنگ‌اندازی‌های زیادی از بیرون انجام می‌شود

تنها راه خروج پژوهش‌ها از تألیف‌محوری، حاکم‌سازی الگوی تقاضامحوری است

ثبت هزار و 464 مورد همکاری آموزشی و پژوهشی با ایرانیان متخصص مقیم خارج از کشور

انجام 466 پروژه مشترک تحقیقاتی با محققان خارجی

برقراری ارتباط میان مراکز علمی و سازمان های مختلف ضروری است

راه‌اندازی آزمایشگاه نانو در دانشگاه المستنصریه بغداد/ جزئیات توافق دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم عراق

آیین نامه ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی تدوین می‌شود

بگما8| از داستان فوت دکتر شریعتی تا منزل قلهک و نامه بازرگان به شاه

پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی تقاضا محور می شوند

آمار جذب هیات علمی ۱۴۱ دانشگاه سراسری‌ اعلام شد

زمان ارزشیابی مدارک فارغ التحصیلان کشورهای فرانسه و عرب زبان اعلام شد

ایجاد مرکز کنسولی در دانشگاه هایی با حداقل ۲۰۰ دانشجوی خارجی

افزایش 105 میلیارد تومانی اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان نسبت به سال 94

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین سالار آملی در نهمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، با اشاره به اینکه جهان آینده به یک قطب اقتصادی تبدیل خواهد شد که مرکزیت آن بر اساس دانش، فناوری و نوآوری است بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

وی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را از طریق سه هدف انتقال علم و تکنولوژی به جامعه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بین‌المللی سازی آموزش عالی قابل تحقق دانست.

دکتر سالار آملی درخصوص انتقال علم و تکنولوژی به جامعه تصریح کرد: دانشگاه ها و نهادهای آموزشی به منزله نهادهای کارآفرین لازم است در زمینه اشاعه، نشر دانش و انتقال آن به جامعه و نسل‌های جوان بیش از پیش تلاش کنند.

به گفته وی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در دنیای کنونی که تحقیقات به عاملی اقتصادی تبدیل شده، دانشگاه ها و نهادهای علمی تحقیقاتی لازم است به طور آشکار در خدمت اقتصاد و تجارت قرار گیرند. دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید از هدف بودن، خارج و به وسیله ای برای توسعه اقتصادی تبدیل شوند.

وی بیان کرد: از این رو آموزش‌های فنی، مهارت آموزی و حرفه‌ای باید در جهت تربیت متخصصان کارآمد جهت به حرکت درآوردن چرخ های صنعت کشور، مورد توجه بیش از پیش قرار گیرند.

دکتر سالار آملی، بین‌المللی سازی آموزش عالی را یکی دیگر از سیاست‌های کلان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: برخی اقدامات برای بین‌المللی سازی، انجام پروژه‌های مشترک، تبادل دانشجویان دکترا، فراهم کردن امکان بهره‌مندی از اعضای هیات علمی و پژوهشگران خارجی در کنار استادان و پژوهشگران ایرانی، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک و ایجاد دوره های منجر به مدرک دو گانه دکتری ترددی، پروژه های تحقیقاتی با سرمایه گذاری مشترک و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها و کنفرانس‌های مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور است.

وی در ادامه به اجرای ۴۶۶ پروژه مشترک تحقیقاتی با کشورهای استراتژیک از سوی دانشگاهها و نیز استفاده دانشگاه‌های کشور از ۲۱۰۰ نیروی متخصص ایرانی مقیم خارج ازکشور و همکاری آنها با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان اشاره کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در خصوص پروژه‌های بین‌المللی مشترک ایران با سایر کشورها خاطرنشان کرد: ۱۷ پروژه در زمینه‌های آموزشی و علمی تحقیقاتی با پژوهشگران و دانشگاه‌های اتریش در دست اجراست.

وی یادآور شد: برای توسعه همکاری‌های خود با آلمان در سه زمینه اعزام دانشجو برای فرصت‌های ۶ تا۹ ماهه برای دانشجویان دکتری و استادان، دوره‌های مشترک تحصیلی در سطوح تحصیلی کارشناسی ارشد و اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بین دو کشور در حال برنامه‌ریزی هستیم که فراخوان آن از سوی دو کشور انجام شده و انتشار یافته است.

انتهای پیام/

168 / 167

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار