باید سلامت اداری را در دستورکار خود قرار دهیم

معاون جدید توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت انسانی ترین وزارتخانه دولت است چون موضوع فعالیت خدمتگزاری این وزارتخانه، انسان و ارتقای سلامت مردم است.

به گزارش ایسکانیوز، سید کامل تقوی نژاد در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در دولت های مختلف در بخش های مختلف از جمله حوزه های اقتصادی و اجتماعی، توفیق خدمت داشته ام که خدمات ناچیزی را به نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه کنم اما بخشی از کارهای من با حوزه سلامت در ارتباط بوده است.

وی تصریح کرد: در دوره های گذشته در وزارت اقتصاد، در بخش های مختلفی از جمله معاونت توسعه مسئولیت داشته ام اما برخی مسئولیت ها در وزارت اقتصاد و رفاه به بنده پیشنهاد شد که زیاد به آنها فکر کردم اما تنها جایی که بدون فکر کردن و با دل، علاقه، اشتیاق، با تمام وجود و قلبم به آن پاسخ دادم، دعوت دکتر نمکی برای مسئولیت در وزارت بهداشت بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به گزارش دقیق و کارشناسانه دکتر صدرالسادات از اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در سالهای گذشته، گفت: بیش از 30 سال است که با دکتر صدرالسادات رفاقت دارم و وی جهادگر نمونه بود و از دوران گذشته، پرکار و بی ادعا است و اگر از نظر اداری برخی مسئولان جای خود را به جوانان بدهند باید از تجربه گرانبهای آنها به عنوان توشه ارزشمندی در بهبود فعالیت های هر سازمان، استفاده کرد.

دکتر تقوی نژاد افزود: هر کجا مسئولیت داشته ایم از خدا می خواهم که بتوانم خشتی بر خشت های گذشته اضافه کرده و دستاوردهای گذشتگان را به درستی حفظ و حراست کنم البته در برخی مسائل باید بازنگری کنیم تا بیشتر بیاموزم و یاد بگیرم و اگر اصلاحاتی از جمله در بخش بنگاه داری وزارت بهداشت نیاز است انجام دهیم چون وزارت بهداشت به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست و باید اعتقاد داشته باشیم که مردم صلاحیت انجام بسیاری از امور را دارند.

وی با اشاره به تکالیف وزیر بهداشت در حکم انتصاب وی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: در این حکم، سرفصل های کار بنده و چارچوب حرکت در وزارت بهداشت برای بنده مشخص شده است.

یکی از مهمترین این سرفصل ها، چابک سازی است که اعتقاد دارم چابک سازی بیشتر با استفاده از فناوری اطلاعات قابل انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از شفاف سازی گردش منابع مالی و ارائه گزارش به مردم به عنوان یکی از تکالیف خود در معاونت توسعه وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: باید به مردم ثابت کنیم که امانتدار خوبی برای منابع اندکی که در اختیار ما است، هستیم و مکلفیم که به مردم ثابت کنیم پاکدست و امانتدار هستیم و به بهترین صورت، منابع را هزینه می کنیم.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: مهمترین شعار بنده جلب اعتماد مردم است بنابراین باید به داشته های نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم. فاصله ای که در برخی بخش ها ایجاد می شود ناشی از این است که به درستی برای مردم توضیح نداده ایم که توانسته ایم به صورت شفاف و صحیح از منابع استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت اداری برای ما شرط است، گفت: باید سلامت اداری را در دستور کار خودمان قرار می دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: نباید هزینه های زیادی به بیماران تحمیل کنیم و از سوی دیگر نیز پروژه های نیمه تمام را به صورت عادلانه تکمیل یا واگذار کنیم. یکی از انگیزه های بنده در وزارت بهداشت، کمک به افراد محروم، کم توان و کم بضاعت است که این یک رسالت و از ارزش های انقلاب اسلامی است.

دکتر تقوی نژاد از توزیع عادلانه منابع به ویژه در مناطق محروم، تقویت دفاتر اقتصاد سلامت، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت و استفاده از آخرین یافته ها و دستاوردهای بشر در حوزه معاونت توسعه به عنوان دیگر تکالیف خود در وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: معاونت توسعه در دوران گذشته معاونت پشتیبانی نامیده می شد که البته درست است چون باید تسهیل گر خدمات تخصصی سایر معاونت های وزارت بهداشت باشیم.

وی تاکید کرد: در هر کجایی که مسئولیت داشته ایم، کارمندگرا بوده ام و معیشت کارمندان دغدغه اصلی بنده است و اعتقاد دارم که کارمندان باید با رغبت و علاقه کار کنند و باید از نظر معیشتی، تامین باشند و دغدغه ای نداشته باشند و هیچ وزیری در حکم انتصاب بنده موردی از معیشت کارمندان نگفته بود اما دکتر نمکی دغدغه معیشت کارمندان را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت یادآور شد: یکی از برنامه های ما جذب سرمایه های خارجی است چون حوزه سلامت ایران، قابلیت ها و توانمندی های بسیاری دارد و پزشکان ایرانی در دنیا، مورد اعتماد همه هستند و از سوی دیگر پرستاران نیز خدمتگزاران اصلی نظام سلامت هستند که باید قدر آنها را بیشتر بدانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996797

وب گردی

وب گردی