مقاوم سازی ساختمان 19 طبقه نا ایمن تقاطع جمالزده جنوبی و آزادی

شهردار منطقه 11تهران از ایمن سازی ساختمان 19 طبقه خیابان آزادی که چندی پیش به دلیل عدم مقاومت سازه ای و احتمال خطر جانی، پلمپ شده بود؛ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نصراله آبادیان در این باره گفت: ساختمان ۱۹ طبقه تقاطع خیابان جمالزده جنوبی و آزادی معروف به ساختمان ۲۰۱ با تعداد 180 واحد تجاری و اداری که مدتی قبل به دلیل ایرادات فنی توسط شهرداری منطقه ۱۱ پلمپ شده بود؛در حال ایمن سازی و رفع خطر است.

وی افزود: این ساختمان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در هنگام ساخت ، نداشتن مقاومت سازه ای و احتمال خطر جانی برای شهروندان در خیابان پرتردد و مهم مرکز شهر تهران مدتی پیش از سوی شهرداری ناحیه 3 این منطقه پلمپ شد.

آبادیان عنوان کرد: این ساختمان بلند مرتبه دارای 180 واحد است که توسط مالک به اشخاص واگذار شده بود و از طبقه منفی 2 تا طبقه سوم آن دارای 80 واحد تجاری است که بیشترین خطر و عمده مشکلات در این طبقات وجود داشت. همچنین از طبقه سوم تا نوزدهم نیز واحدهای اداری قرار دارند که در اولویت دوم رفع خطر و ایمن سازی قرار دارند.

به گفته شهردار منطقه 11 مقاوم سازی ، بتن ریزی و اجرای دیوار برشی از طبقه منفی 2 تا طبقه دوم که بیشترین نیاز به مقاوم سازی را دارند؛ به طور کامل انجام شده که می توان گفت بیش از 80 درصد عملیات در بخش تجاری به پایان رسیده است.

او با اشاره به این که ایمن سازی واحدهای تجاری تا هفته آینده به پایان خواهد رسید؛ ادامه داد: این اقدام با الزام مالک به ایمن سازی توسط شرکت مشاور فنی با نظارت شهرداری منطقه 11 در حال انجام است.

آبادیان با تأکید بر این که وضعیت سابق این ساختمان به گونه‌ای بود که به دلیل نداشتن ایمنی استاندارد همواره جان شهروندان را مورد تهدید قرار می‌داد؛ خاطر نشان کرد: تعطیلی و پلمپ این ساختمان با دستور قضایی از معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ویژه شهرداری ها طی 2مرحله انجام شده بود.

وی گفت: اهمیت این کار بیشتر از آن جهت است که ملکی با وسعت و بلند مرتبه در قلب شهر تهران در پرتردد ترین مکان، در طول روز در حال رفع خطر است که در صورت بروز هر گونه اتفاق خسارات بسیار سنگین مادی و جانی در پی خواهد داشت که با همکاری مالک، طرح در مراحل پایانی اجرا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996806

وب گردی

وب گردی