از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنم

یک سناتور دموکرات آمریکایی ضمن مخالفت با اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا که از کشورهای اروپایی خواسته بود از برجام خارج شوند، گفت: من از این توافق هسته‌ای حمایت می‌کنم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ "جین شاهین"، سناتور دموکرات ایالات متحده در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بر اهمیت مناسبات دو سوی آتلانتیک تاکید کرده و درباره تصمیم آمریکا برای خروج از توافق موشکی نیز گفت: همان طور که ما از این توافق موشکی خارج شده‌ایم من امیدوارم که تمرکز بر مذاکرات جدید برای عدم گسترش تسلیحات اتمی قرار گیرد. نه تنها روسیه و ایالات متحده باید در این مذاکرات مشارکت کنند بلکه چین هم که تسلیحات اتمی جدیدی را توسعه می دهد باید در این روند شرکت کند. همچنین درباره برخی کشورهای دیگر مثل هند و پاکستان و کره شمالی هم این گونه است. من امیدوارم که این گونه انگیزه‌ای برای جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای و عدم بازگشت به مسابقه تسلیحاتی جدید به وجود آید. ما حالا این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهیم که چگونه این روند می تواند در پیش گرفته شود.

وی افزود: من علاقمند به در پیش گرفتن یک رویکرد چند جانبه در این راستا به رهبری ایالات متحده هستم. اما آشکارا مشخص نیست که موضع دونالد ترامپ در این راستا چگونه است؟

وی درباره درخواست اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا از کشورهای اروپایی برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران و متهم کردن این کشور به آماده سازی برای هولوکاستی جدید نیز گفت: من از این توافق حمایت می‌کنم. من فکر می‌کنم که این یک توافق مهم بود که هم اروپا و هم ایالات متحده به نحوی در آن مشارکت داشتند که ایران را از توسعه تسلیحات اتمی بازدارند. از این رو من در این مسئله با "مایک پنس"، معاون رئیس جمهور آمریکا موافق نیستم.

این سناتور دموکرات آمریکایی درباره درخواست آمریکا برای افزایش بودجه نظامی اعضای ناتو به 2 درصد تولید ناخالص ملی نیز گفت: من فکر می کنم که توانایی هایی که کشورها به عنوان متحد در این ائتلاف نظامی دارند مهم است. بدیهی است که توجه زیادی به سهم کشورهای عضو برای افزایش دو درصدی بودجه نظامی شده است و من اعتقاد دارم که این مهم است.اما در نهایت مسئله این است که چه چیزی ما با این بودجه 2 درصد می توانیم به دست آوریم و قدرت نظامی ما تا چه اندازه موثر است.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 996810

وب گردی

وب گردی