آیین رونمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب آغازشد

آیین رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی با عنوان «چلچراغ» در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) تهران امروز آغازشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران،‌ آیین رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی با عنوان «چلچراغ» در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) تهران امروز آغاز شد.

”چلچراغ“ عنوان آیین رونمایی و بازنمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی است که با همکاری مشترک پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر محمدمهدی طهرانچی و جمعی از فرهیختگان، نویسندگان و مولفان برجسته کشور برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه این مراسم از چهل نویسنده در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته رئیس مرکز نشر علمی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی؛ این کتاب‌ها به طور مشترک توسط دانشگاه آزاد و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

دکتر صالح اسکندری افزود: برخی از عناوین کتاب‌هایی که رونمایی می‌شوند شامل «جنگ نرم، چیستی و راه‌های مقابله با آن در نظام ولایی» تألیف محمدجواد نوروزی، «جایگاه زنان در پیشرفت جامعه» تألیف فاطمه محمدی، «ساحت‌های مطالعاتی ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» تألیف محمدرضا سنگری، «طنز پرمغز» تألیف فاطمه جنتی، «رهیافت تاریخی به بصیرت و فرزانگی رهبری» تألیف صالح اسکندری، «دیپلماسی چندوجهی در جمهوری اسلامی ایران» تألیف ابراهیم متقی و «الگوهای عدالت‌طلبی در ایران معاصر» تألیف مصطفی ساوه درودی است.

وی گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که هم اکنون حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس مرکز نشر علمی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه سهم بزرگی در تولیدات علمی و دانشگاهی کشور دارد و سالانه بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی،​ آموزشی و فرهنگی منتشر می‌کند.

اسکندری گفت: دانشگاه آزاد دارای ۵۰ ناشر فعال در سراسر کشور است و تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب توسط این دانشگاه در خانه کتاب ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سهم دانشگاه آزاد در تولید علم کشور غیرقابل انکار است افزود: این دانشگاه در نانو جایگاه بیستم جهان را دارد.

اسکندری گفت: بر اساس رتبه‌بندی یو اس نیوز این دانشگاه رتبه دوم دانشگاه‌های ایران و رتبه جهانی ۴۶۰ را دارا است. واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد رتبه دوازدهم دانشگاه‌های برتر ایران را در رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۸ کسب کرده است و همچنین در سایر رتبه‌بندی‌ها نیز جایگاه ممتازی دارد.

رئیس مرکز نشر علمی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بر اساس گزارش مؤسسه شانگهای، پنج دانشگاه از ایران در بخش بایو تکنولوژی در میان دانشگاه های برتر جهان حضور دارند که یکی از این پنج دانشگاه،​ دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود:​ ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه هم‌ اکنون دارای ۲۵ هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت و ۳۰ هزار استاد پاره‌‌وقت است.

وی گفت: علاوه بر رونمایی از ۴۰ کتاب فاخر ماهنامه زمانه در مراسم یاد شده رونمایی می شود.

اسکندری افزود:​ تلاش داریم کتابی در خصوص ۶۰ شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین کتاب با موضوع کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با بحران‌ها چاپ و منتشر کنیم.

وی گفت: تلاش داریم در برخی از واحدها کافه کتاب را ایجاد کنیم و این موضوع نقش مهمی در افزایش مطالعه و انس دانشجویان با کتاب خواهد داشت.

اسکندری در خاتمه افزود: ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر شده توسط دانشگاه اسلامی در رشته‌های مختلف را انتخاب و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرده‌ایم تا در اختیار ناشران خارجی برای عرضه در کشورهای خارجی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996818

وب گردی

وب گردی