لزوم حمایت جدی از مؤلفان و ناشران حوزه انقلاب اسلامی

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، گفت: باید برای حمایت از مؤلفان و ناشران حوزه انقلاب اسلامی، حمایت جدی کنیم. خلأ یک باشگاه برای چنین کاری احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین رونمایی و بازنمایی از چهل اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی (چلچراغ) امروز (سه شنبه ۳۰ بهمن) به همت دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تالار شهید باکری در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) برگزار شد.

دکتر علی دارابی، معاون امور استان های سازمان صدا و سیما، اظهار داشت: از اقدام خجسته دانشگاه آزاد اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تشکر می کنم.

وی ادامه داد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و پژوهش ها و تالیفات فراوانی صورت گرفته؛ اما جا دارد باز هم درباره اش بنویسیم چرا که انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین اتفاق قرن بیستم بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب ما، دنیا را از سمت سوسیالیسم و لیبرالیسم به سمت اسلام سوق داد. انقلاب اسلامی تاثیری بنیادین بر جنبش های اسلامی و آزادی‌بخش جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم گذاشته است.

دارابی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یگانه انقلابی بود که آلترناتیو و جانشین خود را برای سلطنت معرفی کرد و اینگونه نبود که به شرق یا غرب وابسته باشد.

وی افزود: برخلاف صحبت های اشتباه غرب که می گوید مردم در سال ۱۳۵۷ نمی دانستند چه می خواهند، شعارها و دیوارنویسی های آن زمان مانند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نشان می دهد مردم انقلاب اسلامی می خواستند.

دارابی تاکید کرد: باید سوالات و شبهات را شنید و مستدل و متناسب با روزگار برای جوان جویای حقیقت جواب داد. انقلاب اسلامی یک انقلاب معرفتی و عقلانی است.

وی ادامه داد: باید از تحلیل های توصیفی صرف عبور کنیم و به تحلیل های میدانی و تحقیقی برسیم. باید اسناد و مدارک بعد از ۴۰ سال برای رمزگشایی در اختیار محققان قرار گیرد.

دارابی ادامه داد: باید آثار و تولیداتی را در زمینه کتاب، کارهای نمایشی، فیلم و سریال تهیه کنیم. پیشنهاد می دهم جایزه جهانی به نام انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) نامگذاری کنیم که نیازمند برنامه اساسی است.

دارابی تصریح کرد: باید برای حمایت از مولفان و ناشران حوزه انقلاب اسلامی، حمایت جدی کنیم. خلأ یک باشگاه برای چنین کاری احساس می شود.

وی در پایان گفت: باید ۵۰ سال آینده ایران را مد‌نظر قرار دهیم و نقش انقلاب اسلامی در نیم قرن آینده را تبیین کنیم و در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی، بیشتر فعالیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996852

وب گردی

وب گردی