رشاد: انقلاب اسلامی در شیوه و مبانی مبارزه، تغییراتی بنیادین ایجاد کرد

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگ و فکر بوده و در شیوه و مبانی مبارزه، تغییراتی بنیادین ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین رونمایی و بازنمایی از چهل اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی (چلچراغ) امروز (سه شنبه ۳۰ بهمن) به همت دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تالار شهید باکری در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌ اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک چرخش و جهش تاریخی بود و جهت حرکت تاریخ را تغییر داد؛ البته تاریخ را به جهش و صعود فراخواند. این همان اتفاقی بود که از انقلاب اسلامی ایران انتظار می رفت و دشمنان را نگران می کرد.

حجت الاسلام رشاد تصریح کرد: کمتر از دو سال از رحلت رهبر کبیر انقلاب گذشته بود که میهمانی داشتیم؛ بیش از 700 فرقه مسیحی زیر نظر شورایی به ریاست وی بود. همراه با وی به مرقد نورانی حضرت امام خمینی (ره) رفتیم. به آقای کشیشیان گفتم اینجا قبلا مزرعه بوده و حالا مکان مقدسی است و برای صلح در جهان دنیا تلاش کنید. سپس دعایی با زبان خود خواند و زمانی که برگشتیم، گفت امام خمینی واقعا مرد بزرگی بود و جهت حرکت جهان را به سمت معنویت تغییر داد. نه تنها مسلمانان بلکه تمام ادیان جهان از این انقلاب بهره‌مند شده اند.

وی تاکید کرد: در کوران برچیدن و نابودسازی انقلاب ها در سراسر جهان، انقلاب اسلامی ایران سر برآورد. انقلاب ما نشان داد که می تواند انقلابی در مقیاسی جهان با عمقی چند هزار ساله و ریشه دار و سر تا پا مسلح را با کلام و کتاب سرنگون کند. رهبر انقلاب اجازه نداد حتی یک گلوله شلیک شود.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگ و فکر بوده و در شیوه و مبانی مبارزه، تغییراتی بنیادین ایجاد کرده است. خوشحالیم انقلاب اسلامی، آغاز چله ای دیگر را جشن گرفته است. از دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سپاسگزارم که چنین مراسمی را پایه‌گذاری کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996855

وب گردی

وب گردی