زنان باید در عرصه مطالعات علمی و فرهنگی فعال‌تر از گذشته شوند

نویسنده کتاب «طنز پرمغز» گفت: من به عنوان زنی که درعرصه فرهنگی فعال است، به همه بانوان توصیه می کنم که علاوه بر برنامه های عمومی و روزانه خود، سعی کنند در عرصه مطالعه و تحقیق فعال باشند و حتی می توانند درعرصه های نویسندگی و توسعه فرهنگ کتابخوانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

فاطمه جنتی راد نویسنده کتاب «طنز پرمغز» که یکی از 40 اثر فاخری که در آیین رونمایی چلچراغ بوده است در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: کتاب طنز پر مغز که در خصوص تحلیل محتوای اشعار طنز بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته و یک نوع معرفی از شخصیت های طنزپرداز و همچنین توضیحاتی در خصوص تحلیل محتوای آثار این افراد نیز انجام شده است.

مدرس مدعو دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در واقع در این کتاب، شاعران طنزپردازی که در گذشته در این عرصه فعالیت کردند، معرفی شده و سپس به تحلیل محتوای این آثار پرداختیم و در نهایت در سه گروه طنز سیاسی، طنز اجتماعی و همچنین طنز آیینی دسته بندی شد که پیش بینی می شود از آن استقبال خوبی شود.

وی ادامه داد: حدود دو سال پیش، کار تالیف این اثر به اتمام رسیده؛ اما روند چاپ و مراحل پایانی آن به تازگی تمام شده است.

جنتی راد تصریح کرد: من به عنوان زنی که در عرصه فرهنگی فعال است، به همه بانوان توصیه می کنم که علاوه بر برنامه های عمومی و روزانه خود، سعی کنند که در عرصه مطالعه و تحقیق فعال باشند و حتی می توانند در عرصه های نویسندگی و توسعه فرهنگ کتابخوانی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر در دانشگاه به تدریس ادبیات فارسی و همچنین آموزش زبان فارسی به کسانی افراد خارجی که می خواهند زبان فارسی را یاد بگیرند مشغول هستم.

مدرس مدعو دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در پایان افزود: همچنین بانوان ما می توانند درعرصه آموزش و تدریس نیز بسیار موفق باشند و یکی از حوزه هایی است که زنان عملکرد بسیار خوبی در آن دارند و لازم است از آن ها در راستای پیشرفت علمی و فرهنگی کشور حمایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996902

وب گردی

وب گردی