مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، دانشگاهیان و نخبگان هستند

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه راه کشور در حرکت شتابنده و اوج گیرنده انقلاب در چله دوم قلمداد می شود.

آیت الله علی اکبر صادقی رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که اخیرا توسط مقام معظم رهبری تبیین شد، اگر که مهم ترین سند تاریخی در روند و فرآیند انقلاب اسلامی نباشد، قطعا از مهم‌ترین اسنادی است که به عنوان یه راهبر و روش، ضمن توجه به گذشته، دیدگاه و چشم انداز ما را به آینده می گشاید.

وی ادامه داد: در حقیقت این سند، نقشه راه در حرکت شتابنده و اوج گیرنده انقلاب در چله دوم قلمداد می شود.

رشاد تصریح کرد: می توان گفت که اگر چه مخاطب اصلی چنین پیام های راهبردی، تمامی ملت ایران است؛ اما به صورت ویژه‌تر جوانان، دانشگاهیان و نخبگان این مرز و بوم را خطاب قرار داده است.

وی افزود: در این مسیر، حوزه و دانشگاه چه از لحاظ علمی و نظری و چه از لحاظ عملی، باید پیشگام و پیشتاز باشند، همچنین انتظار می رود جامعه علمی و دانشگاهی ما که گروه های مرجع را تشکیل می دهند، پیشاپیش مردم به آن چه که در این پیام ارزشمند آمده توجه کرده و در راستای آن فعالیت های خود را جدی تر از گذشته ادامه دهند.

رشاد در ادامه گفت: در واقع باید بتوانیم با تلاش و کوشش و همچنین کسب علم و معرفت بیشتر در راستای تحقق اهداف و آرمان های کشور و انقلاب گام برداریم.

وی در خصوص توسعه و ادامه همکاری های پژوهشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قطعا نهادهای علمی و فرهنگی باید در کنار هم و با هم‌افزایی در مسیر تولید علم و ارتقای فرهنگ و معرفت جامعه دوشادوش هم همکاری و تعاملات خود را افزایش بدهند و آینده درخشانی را برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 996929

وب گردی

وب گردی