فعالیت اورژانس اجتماعی در  شهرهای بالای 50 هزار نفر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به فعال بودن ۱۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی گفت: در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مرکز اورژانس اجتماعی وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی تشکل‌های مردم نهاد شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کودک همسری در کشور گفت: ما در حال تنظیم لایحه‌ای هستیم تا با نظر قاضی و همچنین حذف تبصره‌ای ازدواج زیر 13 سال غیرمجاز اعلام شود.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم این تبصره باید به طور کلی حذف شود. زیرا فرد 13 ساله از نظر روانشناسان، پزشکان و متخصصان کودک محسوب می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: معاون دادستان‌های مشهد و ایلام اقدامات به موقعی انجام دادند که کودکان مورد نظر از وضعیت نابسامان رها و با فرد خاطی برخورد شد. خوشبختانه اکنون در سطح کشور بیش از 160 مرکز فعال اورژانس اجتماعی وجود دارد.

ابتکار در ادامه افزود: اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر فعال و به خوبی در حال کار کردن است؛ یکی از موارد مربوط به این اورژانس رسیدگی به وضعیت کودک آزاری است وخوشبختانه اکنون شماره تماس 123 آماده رسیدگی به وضعیت کودک آزاری در سطح کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996938

وب گردی

وب گردی