تولید فرآورده زیستی مدرن در خاورمیانه با دانش بومی

فرآورده های زیستی مدرن در خاورمیانه توسط یک شرکت دانش بنیان و با تکیه بر دانش بومی در کشور تولید شد .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان، توانایی تولید انواع آنتی بیوتیکها و واکسن های حیوانی، ویتامین ها، لاروکش ها، کودها، آفت کش‌ها و علف هرزکش‌های بیولوژیک مورد مصرف در بهداشت و کشاورزی را دارد.

این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت ارایه کننده محصولات کشاورزی بیولوژیک با کیفیت مطلوب، مطابق با استانداردهای جهانی، به منظور تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در کشور فعالیت می کند. به گفته همایون مرادی، این شرکت پس از تاسیس، اقدام به طی پروسه توسعه محصولات، در بخش کشاورزی با سرمایه گذاری بر پایان نامه های دانشگاهی کرد.

وی افزود: شرکت ما پس از چند سال موفق به تولید کودها و آفتکش های بیولوژیک مطابق با استانداردهای جهانی شد و سپس در بخش پروبیوتیک ها، به تولید پروبیوتیک های مخصوص دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی ورود کرد.

تولید پروبیوتیک های دام و طیور، گیاهی، انسانی و عمومی، تولید کودها و آفت کش های کشاورزی و محصولات حوزه سلامت عمومی از جمله محصولات تولیدی این شرکت داخلی است.

به گفته مدیر عامل شرکت فن آوری زیستی طبیعت گرا، این واحد تولیدی به دلیل تولید محصولات با کیفیت بالا به عنوان واحد برتر تولیدکننده پروبیوتیک در حوزه دامی کشور انتخاب شده است.

وی در خصوص اهمیت تولید پروبیوتیک ها در صنعت، گفت: امروزه گوشت مرغ یکی از منابع مهم و غنی پروتئینی محسوب می شود. با ازدیاد روزافزون جمعیت تقاضا برای این ماده غذایی با ارزش نیز افزایش یافته است. با توجه به احتمال آلودگی این منبع غذایی به بیماری های شایع عفونی، ترکیبات سین بیوتیک در پیشگیری از بیماری های عفونی طیور و بهبود کارایی جیره های غذایی بسیار موثر است.

مرادی در ادامه عنوان کرد: پربیوتیک ها به دلیل اثرات سلامت بخشی گسترده در پیشگیری از شیوع برخی بیماری های عفونی انتخاب مناسبی در تغذیه طیور و کاهش نرخ عفونت در آنها محسوب می شود.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه سلامت عمومی نیز محصولی به نام بائوفلش برای کنترل بیماری مالاریا تولید کردیم که 4 سال پیش 20 تن از این محصول را به کشور ترکیه صادر کردیم. همچنین در حوزه تولید کودها و آفت کش های کشاورزی نیز مذاکراتی برای صادرات محصول به کشور ترکیه و افغانستان داشته ایم.

این فعال عرصه دانش بنیان در کشور ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در شرکت تولیدی ما، در حال حاضر حدود 90 نفر در کارخانه تولیدی شرکت فن آوری زیستی طبیعت گرا مشغول به فعالیت هستند. با توجه به اینکه معاونت علمی نهاد حامی شرکت های دانش بنیان است قصد داریم از این نهاد کمک و وام دریافت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996974

وب گردی

وب گردی