16 هزار دانشجو در واحدهای استان  یزد تحصیل می کنند

تعداد زیادی از داوطلبان کنکور برای شروع تحصیلات عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است. این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان را در رشته های مختلف جذب کرده است. آمارها نشان می‌دهد در واحد‌های تهران دانشگاه آزاد اسلامی 205 هزار دانشجو، در واحد های زیر مجموعه استان تهران 143 هزار و 400 دانشجو ، در واحد های زیر مجموعه استان اصفهان 90 هزار دانشجو، در واحد های خراسان شمالی 8 هزار و 200 نفر ، در واحد های استان اردبیل حدود 9 هزار دانشجو، در واحدهای کرمان 32 هزار و 850 دانشجو و در واحد های یزد 16 هزار و 562 نفر دانشجو پذیرش کرده است.

البته از این تعداد 70 هزار دانشجو فعال بوده و 20 هزار دانشجو برای ثبت نام و انتخاب واحد هنوز به واحد ها مراجعه نکرده‌اند. لازم به ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی بیشترین توسعه را در حوزه علوم انسانی داشته است.

واحد یزد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با قدمت‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان از بُعد کمی است. در استان یزد در حال حاضر 60 مرکز آموزش عالی وجود دارد که با توجه به قدمت دانشگاه آزاد اسلامی و فارغ التحصیلان بیش از 45000 هزار نفر، این دانشگاه توانسته است جایگاه ویژه ای در بین مردم استان و حتی شهرهای دیگر داشته باشد.

این دانشگاه درحال حاضر نزدیک به 9 هزار و 569 نفردانشجو دارد.

واحد مهریز

دانشگاه آزاداسلامی واحدمهریز درسال1381 شروع به کارکرد. این واحد دارای رشته های برق، عمران، کامپیوتر، حسابداری، معماری و مکانیک است.

در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز 365 دانشجو دارد.

واحد اشکذر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در سال 1382 تاسیس شد و درحال حاضر با 20 رشته تحصیلی هزار و 8نفر دانشجو جذب کرده است.

واحد میبد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد درحال حاضر هزار و 272 نفر دانشجو پذیرش کرده است.

واحد اردکان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان درحال حاضر 633 نفر دانشجو پذیرش کرده است.

واحد بافق

دانشگاه آزاد اسلامی بافق به دلیل برخورداری این شهرستان از منابع غنی معدنی در مهرماه 1371 به عنوان دانشکده معدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، با پذیرش 70نفر دانشجو، فعالیت خود را در کلاس های هنرستان فنی شهید باهنر بافق آغاز کرد.

در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی بافق 974 نفر دانشجو دارد که در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل و علم آموزی است.

واحد تفت

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت در اردیبهشت ماه سال 1381 تاسیس و در مهرماه همان سال با پذیرش اولین گروه دانشجو در رشته کاردانی کامپیوتر فعالیت های آموزشی – پژوهشی و فرهنگی خود را آغاز کرد.

در حال حاضر حدود هزار و 5 نفر دانشجو در 41 رشته مقطع تحصیلی مشغول تحصیل است که 60درصد آنها در 15 رشته – گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی و بقیه در مقاطع کارشناسی و کاردانی است.

واحد ابرکوه

دانشگاه آزاد سلامی واحد ابرکوه در 17 آبان ماه سال 1373 خورشیدی به عنوان یکی از مراکز تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تاسیس و در سال 1383 به واحدی مستقل تبدیل شد.

این واحد فعالیت خود را با راه‌اندازی رشته‌های ویژه آموزش معلمان با دو رشته‌ی آموزش ابتدایی و دینی و عربی و با جذب 48 دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر به‌عنوان واحد مستقل با 24 رشته تحصیلی حدود 591نفر دانشجو دارد.

مرکز مهاباد و خاتم

دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهاباد و خاتم در حال حاضر 157 و 397 نفر دانشجو پذیرش کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996995

وب گردی

وب گردی