همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و  با صدا و سیما در زمینه بیانیه مقام معظم رهبری

در دهه پنجم انقلاب، دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان و صدا و سیمای این استان در زمینه بیانیه مقام معظم رهبری همکاری می کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خوزستان، حجت الاسلام فرج الله براتی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز، ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص معرفی خدمات و قابلیت ها به مردم گفت: در سطح واحدهای خوزستان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که ممکن است مردم و مخصوصاً جوانان عزیز طالب علم و پژوهش از آن ظرفیت ها اطلاع نداشته باشند. ازجمله ظرفیت های بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دارای هجده واحد دانشگاهی شامل کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته است، همچنین در این دانشگاه دو مرکز تحقیقاتی از جمله مرکز نانو فیزیک و شیلات و مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان وجود دارد که می تواند منبع مناسبی برای خدمات رسانی به جوانان عزیز طالب علم در استان خوزستان باشد، در این میان صدا و سیما نقش بسیار مهمی در معرفی این پتانسیل ها دارد.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاهی مسئله محور دانست و افزود: دانشگاه مسئله محور باید پاسخگوی مسائل مختلف جامعه پیرامون و نیازهای سازمان های مختلف جامعه باشد. در همین راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته اقداماتی برای رفع مشکلات استان در نظر گرفته شده که در صورت همکاری مسئولان استان این آمادگی وجود دارد که دانشگاه بتواند جهت رفع مشکلات جامعه از جمله حل و فصل مسئله ریزگردها و آب رودخانه کارون داشته باش. در همین رابطه می توان به جهت دادن پایان نامه ها به سوی شناسایی و رفع نیازها در صنایع و اجتماع و با هدف رفع مشکلات آنها اشاره کرد.

حجت الاسلام براتی با توجه به وجود صدها عضو هیات علمی، از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برای همکاری در ساخت و تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین استفاده از توان علمی استادان برای شرکت در برنامه ها و میزگردهای مختلف در خصوص مسائل استان و کشور خبر داد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان نیز ضمن تحسین کارهای انجام شده در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در راستای بیانیه مقام معظم رهبری بنا داریم یک شورای علمی و تخصصی با هدف عملیاتی کردن و تحقق محورهای این بیانیه در سطح استان و با همکاری تمامی نهادها تشکیل دهیم که با توجه به قابلیت های علمی موجود، دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در اجرایی کردن رهنمودهای رهبری و تاسیس دبیرخانه به همین منظور نقش مهمی داشته باشد.

مسلم رحیمی در ادامه ضمن استقبال از حضور استادان و صاحبان نظر در برنامه های صدا وسیما از آمادگی مجموعه خود در زمینه تولید برنامه های مشترک و با هدف فرهنگ سازی درست از جمله فرهنگ استفاده صحیح از منابع خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997008

وب گردی

وب گردی