جزئیات دقیق از طرح بخشودگی جرائم صندوق رفاه دانش آموختگان/ از جریمه 97 میلیاردی تا بدهی دانشگاه خوارزمی

مهلت شرکت در طرح بخشودگی جرائم صندوق رفاه دانش آموختگان تا ۷ اسفند ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، طرح بخشودگی جرائم صندوق رفاه ویژه دانش آموختگان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب از 14 بهمن آغاز شد، اما با توجه به استقبال گسترده دانش‌آموختگان و درخواست‌های مکرر مهلت شرکت در این طرح تا 7 اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

صندوق رفاه دانشجویان در راستای اجرای سیاست خدمات رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان و دانش آموختگان و برای رفاه حال دانش آموختگان بدهکار و فراهم ساختن تسهیلاتی جهت بازپرداخت بدهی بدهکاران معوق و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طرح بخشودگی تا صد در صدی جرائم بدهکاران به صندوق رفاه دانشجویان را اجرایی کرد.

گزینه اول بدهی

در این طرح ۲ گزینه در نظر گرفته شده است، گزینه اول: دانش آموختگان می توانند با بازپرداخت کل بدهی خود به صورت یکجا از بخشش صد در صدی جرائم بهره مند شوند.

گزینه دوم بدهی

گزینه دوم: دانش آموختگان می توانند با بازپرداخت اقساط معوق به همراه 50 درصد جریمه خود از بخشودگی مابقی جریمه برخوردار شوند (50 درصد جریمه شامل بخشودگی خواهد شد.)

آدرس سایت برای پرتال دانشجویی

این طرح از 14 بهمن آغاز شده و تا 7 اسفند ماه ادامه دارد. متقاضیان باید صرفا با مراجعه به پرتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به آدرس bp . swf . ir از این طرح استفاده کنند.

آمار کل بدهکاران و فردی دانشجویان به صندوق رفاه

آمار کل بدهکاران و فردی دانشجویان به صندوق رفاه در‌جدول‌ زیر آمده است:

میزان مطالبات معوق مشکوک الوصول در ابتدای سال 94 4404 میلیارد ریال
میزان معوقات وصول شده در سه سال اخیر 4040 میلیارد ریال
میزان باقیمانده مطالبات معوق سال قبل از 94 400 میلیارد ریال
میزان مطالبات معوق انباشت شده در 3 سال اخیر 1600 میلیارد ریال

مطالبات معوق انباشت شده در 3 سال اخیر بابت تعیین تکلیف بدهی بیش از 150 هزار نفر از دانش آموختگان بوده است که در سنوات قبل از سال 1394 با اطلاعات ناقص و اسناد ضمانت نامعتبر وام دریافت کرده اند.

کل مبلغ جریمه دانش آموختگان ۹۷ میلیارد تومان است.

بیشترین میزان کل بدهی مربوط به فردی از دانشگاه خوارزمی به مبلغ 42 میلیون تومان است.

بیشترین اقساط معوق مربوط به فردی به مبلغ 30 میلیون تومان است.

بیشترین مبلغ جریمه 15 میلیون تومان و مربوط به فردی است که فارغ التحصیل سال 1387 بوده و اصل بدهی نامبرده به صندوق 14 میلیون تومان بوده که بعد از 10 سال تأخیر، بدهی وی به مبلغ 29 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997012

وب گردی

وب گردی