تدوین طرح‌های توسعه‌ای فناورانه حوزه آب عامل اشتغال‌زایی است

با توجه به ضرورت اشتغال‌زایی پایدار و محرومیت زدایی، طرح‌های توسعه ای با اجرای پروژه‌های فناورانه حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست تدوین می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در دومین نشست بررسی و ارائه طرح های فناورانه جهت اجرا در مناطق قلعه گنج، قصرقند و زهک در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان این محورها بررسی شد.

در این نشست پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه هایی از جمله تهیه اطلاعات جغرافیایی، شاخص‌های جمعیتی، وضیعت موجود (منابع آب، محصولات کشاورزی، اشتغال، زیرساخت ها،دامداری ) و ارائه پتانسیل های موجود در این مناطق توسط مجریان ارائه شد‌.

همچنین به موضوعاتی از جمله روش و مصادیق ارائه پروژه های مرتبط با حوزه های ستاد از جمله ارائه طرح های فناورانه در حوزه تأمین آب شرب و تصفیه فاضلاب، کشت گلخانه ای، پرورش ماهی در قفس، ارائه طرح مدیریت آبخیزداری، تولید خوراک دام از سرشاخه های نیشکر، تهیه بسترکشت نخیلات و اولویت های ضروری با نگاه اشتغال زایی پایدار و محرومیت‌زدایی پرداخته شد.

این نشست با حضور اعضای ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نماینده موسسه تحقیقات خاک و آب، مجریان و مشاوران 3 طرح آبادانی و پیشرفت در مناطق قلعه گنج، قصرقند و زهک در محل این ستاد برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 997018

وب گردی

وب گردی