بخش خصوصی وارد میدان اشتغال جوانان شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخش خصوصی باید وارد میدان اشتغال دانش‌آموختگان شود که تاکنون خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، اظهار کرد: تحولات سریع در حوزه‌های مختلف علم و فناوری که حاصل پیشرفت‌های اعجاب‌انگیز در فناوری اطلاعات است، بازنگری سریع و دقیق در رشته‌های دانشگاهی را الزامی کرده است.

وی افزود: در آمایش آموزش عالی و تنظیم دانشگاه‌ها باید نگاه به جلو داشته باشیم یعنی با توجه به پیشرفت‌های علمی و فناوری دانشگاه‌ها باید کار کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای بررسی نقش سیاست‌ها در اشتغال دانش‌آموختگان باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان و شرایط بازار اشتغال هم مورد توجه قرار گیرد.

غلامی اظهار کرد: به‌روز نبودن تجهیزات موجود در برخی صنایع، عملاً آموزش و ارتباط صنعت و دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: بخش خصوصی باید وارد میدان اشتغال دانش‌آموختگان شود که تاکنون خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در برخی سیاست‌گذاری‌ها به شرایط توجه نمی‌شود و در برخی موارد هم تغییر شرایط سیاست‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997019

وب گردی

وب گردی