تصویب بخشی از سند سیاست‌های اجرایی و ضوابط اشتغال دانش‌آموختگان

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف شدند حداکثر چهار ماه برنامه خود را برای اجرای سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان ارائه دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، در مورد دستور این جلسه گفت: در ابتدای جلسه گزارش تدوین‌شده در دبیرخانه ستاد از تحولات علم و فناوری در کشور و برخی کشورهای منطقه ارائه شد و از جمله روند خروج دانشجویان ایرانی و یا دانشجویان مقیم سایر کشورها در مقایسه با سایر کشورهای دیگر مورد مداقه قرار گرفت.

وی افزود: همچنین گزارشی از توسعه ICT و جایگاه ایران در این حوزه ارائه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دستور دوم جلسه ۱۱۵ که دستور اصلی بود به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و آسیب‌های این دوره اختصاص داشت.

کبگانیان گفت: در جلسات گذشته دستگاه‌های مختلفی گزارش خود را پیرامون این موضوع ارائه دادند و برای رفع این آسیب‌ها پیش‌نویس «سند سیاست‌های اجرایی و ضوابط اشتغال دانش‌آموختگان» تدوین شد.

وی افزود: این پیش‌نویس شامل ۹ ماده و چند تبصره است که ماده ۱ آن در این جلسه به تصویب رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بر اساس ماده یک این سند دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند ظرف مدت حداکثر چهار ماه برنامه‌های اقدام خود را در رابطه با اجرای سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان برای تصویب نهایی به ستاد نقشه ارائه دهند.

دبیر ستاد راهبری اجرایی سازی نقشه جامع علمی کشور گفت: محورهای مدنظر برای دو وزارتخانه حول سه موضوع است که محور اول بازنگری در تعداد و ظرفیت رشته و گرایش‌های تحصیلی در همه زیر نظام‌ها است و محور دوم راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال پذیری دانشجویان است که بایستی ظرف مدت یک سال این سامانه راه‌اندازی شود.

کبگانیان افزود: در محور سوم ترغیب و هدایت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رصد سالانه وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان و ارتقای این موضوع است که از دو وزارتخانه خواسته‌ایم برنامه‌های مربوط به این سه محور را ظرف مدت چهار ماه ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997022

وب گردی

وب گردی