«پوری‌حسینی» را عزل کنید

۲۶ نماینده مجلس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار عزل فوری «پوری حسینی» و معرفی وی به دستگاه قضایی شدند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ۲۶نماینده در نامه‌ای به دژپسند وزیر اقتصاد خواستار عزل فوری «پوری حسینی» و معرفی وی به دستگاه قضایی شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

با سلام؛

جنابعالی می‌دانید سازمان خصوصی سازی در چند سال اخیر به صورت سوال برانگیزی اقدام به واگذاری اموال ملت به افراد ناصالح، آن هم به قیمت بسیار پائین نموده است.

واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز، نیشکر هفت تپه، کشت و صنعت مغان، هپکو، آلومینیوم المهدی، پالایشگاه کرمانشاه، گوشه ای از اقدامات پر ابهام و همراه با تخلف سازمان خصوصی سازی بوده است.

با درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس و مطالبه افکار عمومی، قوه قضائیه ضمن تشکیل پرونده قضایی اقدام به ممنوع الخروج کردن آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی نمود.

با وجود این سازمان خصوصی سازی همچنان به اقدامات خلاف قانون خود ادامه می دهد، به عنوان نمونه این سازمان در ۱۳ بهمن ماه سال ۹۷ اقدام به برگزاری مزایده شرکت ماشین سازی تبریز به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان نمود. این در حالی است که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ حکایت از عدم قیمت گذاری صحیح شرکت ماشین سازی دارد و بر همگان روشن است که این شرکت اکنون ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

از آنجا که احراز اهلیت فروشنده نیز از جمله شرایط تحقق عقد محسوب می شود، بدیهی است تا برکناری متخلفان، سازمان خصوصی سازی فاقد صلاحیت قانونی و شرعی می باشد.

لذا از جنابعالی که با وعده مقابله با فساد و ساماندهی اوضاع مورد اعتماد نمایندگان قرار گرفته اید و حدود سه ماه پیش عزل آقای پوری حسینی را وعده دادید، انتظار می رود هرچه زودتر نسبت به عزل متخلفان و معرفی آنها به دستگاه قضایی اقدام فرمائید.

اسامی امضاء کنندگان این نامه به شرح زیر است:

محمد دهقان- امیر خجسته- احمد علیرضا بیگی-سید حسین نقوی حسینی-محمود صادقی-ناصر موسوی لارگانی-علیرضا سلیمی-علیرضا محجوب- سعیدی نماینده مردم تبریز- اکبر ترکی- محمد مهدی زاهدی- نصرالله پژمانفر- ابوالفضل ابوترابی- حسین هاشمی تختی - جلیل مختار - عامر کعبی- محمود شکری- یعقوب شیویاری - محمد وحدتی- احمد بیگدلی- سید قاسم جاسمی- عبدالرضا مصری - احمد صفری- فکور پور حسین شقلان- به علاوه دو امضای ناخوانا.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 997027

وب گردی

وب گردی