توسعه مدارس مهارتی، مهم‌‌ترین برنامه‌‌‌ معاونت آموزش‌‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد، گفت: علاوه بر فعالیت‌‌‌‌های قبلی که در مدارس سما وجود داشت، پرداختن به ایجاد و توسعه مدارس مهارتی جزو مهم‌‌ترین برنامه‌‌‌های معاون آموزش‌‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

دکتر علیرضا منظری توکلی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت اصلی این بخش در دانشگاه آزاد که متصل به مدارس سما است، گفت: به دنبال تغییراتی که به منظور هماهنگی در کلیه اجزا در دانشگاه آزاد ایجاد شده ماموریت‌‌های سازمان سما هم به آموزش‌‌های عمومی و مهارتی در این دانشگاه منتقل شده است.

وی افزود: معاونت آموزش‌‌های عمومی و مهارتی یکسری ماموریت‌‌های جدید از جمله ایجاد مدارس مهارتی دارد که شامل مدارس عالی مهارتی و مدارس مهارتی در کنار مدارس سما می‌‌شود. در مدارس عالی مهارتی، افرادی که تحصیلات بالای دیپلم دارند را برای مشاغل مختلف آماده می‌کنند و در این مدارس رشته‌های جدید و پرطرفداری چون انیمیشن هم ارائه می‌‌شود.

منظری توکلی تاکید کرد: در واقع، علاوه بر فعالیت‌‌‌‌های قبلی که در مدارس سما وجود داشت، پرداختن به ایجاد و توسعه مدارس مهارتی جزو مهم‌‌ترین برنامه‌‌‌های معاون آموزش‌‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد است.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: با ایجاد مدارس مهارتی در رشته‌‌‌‌های مختلف چون انیمیشن به یک خودکفایی در تولید آثار بومی خواهیم رسید و به این ترتیب، بسیاری از آثاری که در زمینه انیمیشن برای کودکان تولید می‌‌‌شود بر مبنای باورهای دینی و ملی خودمان شکل می‌‌گیرد؛ همچنین در رشته‌‌های مختلف چون کشاورزی هم اگر مدارس مهارتی ایجاد شود به مباحث میان رشته‌ای چون مدیریت فروش محصولات کشاورزی پرداخته می‌شود و بسیاری از اصول مربوط به بازار‌یابی مرتبط با این رشته هم در این مدارس به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: مدارس مهارتی در کنار مدارس سما به صورت فوق‌‌العاده تشکیل می‌‌شود و از جمله مواردی که در این مدارس به صورت فوق العاده در نظر گرفته شده بحث علم نانو است که در کنار دیگر درس‌‌‌‌‌ها به دانش آموزان این مدارس آموزش داده می‌شود.

منظری توکلی متذکر شد: اولین مدرسه مهارتی عالی حقوق در ایام دهه فجر رونمایی شد و دومین مدرسه هم در اسفند‌ماه و قبل از سال جدید با موضوع انیمیشن و پویانمایی افتتاح خواهد شد و دانشگاه آزاد برای اولین بار، ایجاد مدارس مهارتی به این شیوه را در آموزش عالی کشور رقم زد.

گفتنی است، دکتر محمد مهدی طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد در تاریخ 27 بهمن ماه با صدور حکمی، علیرضا منظری توکلی را به عنوان معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997040

وب گردی

وب گردی