از زباله تا بازیافت

با الهام از کمپین نجات اقیانوس ، منطقه ای در انگلستان اولین اقتصاد دورانی این کشور را ایجاد کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اقتصاد د َو َرانی یا اقتصاد گردشی (به انگلیسی: Circular Economy) عبارتی کلی برای توصیف نوعی رویکرد در اقتصاد صنعتی است که در آن هدف اصلی عدم تولید پسماند و آلودگی، محافظت از محیط زیست و همزمان دستیابی به اقتصادی پایدار است.

سیستم سنتی از بین بردن زباله خطی است: توید، بسته بندی ، مصرف و دفع.

اما مقامات محلی در «کمبریج شایر» همراه با یک شرکت محلی بسته بندی پلاستیک، با یکدیگر متحد شده اند تا یک مدل دورانی ایجاد کنند.

به این ترتیب، بسته بندی ها پلاستیکی از منابع مخصوص زباله در خیابان ها جمع آوری ، تمیز و جداسازی می شوند و پس از آن دوباره توسط تولید کنندگان مجددا مورد استفاده قرار می گیرد و بوسیله مصرف کنندگان خریداری میشود.

شرکت «چارپاک» که در این پروژه با مسئولان منطقه همکاری می کند قرین به 18 ماه است که در حال کار بر روی این پروژه مذکور می باشد.

این پروژه اوایل سالجاری میلادی عملیاتی شده و این امید می رود که پلاستیک را به ماده ای با ارزش افزوده تبدیل نموده و همچنین باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن، گردد زیرا تمام کارها به صورت محلی صورت می گیرد.

« جاستین کمپسون » ، مدیر فروش و نوآوری شرکت ، گفت: «این یک مشارکت سراسری چندگانه بین شرکت های مختلف است، که به منظور دستیابی به هدف بازیافت مواد پلاستیکی و ایجاد ارزش افزوده در آن با یکدیگر همکاری می کنیم .»

«منافع حاصل از این پروژه در همین منطقه هزینه خواهد شد که در بریتانیا منحصر به فرد است. بسیاری از مردم در مورد اقتصاد دورانی که ما آن را ایجاد کردیم صحبت می کنند، »

هدف بلند مدت طرح ارائه چارچوبی است که می تواند به راحتی در سراسر انگلستان اجرا شده و باعث کاهش تولید کربن از طریق بازیافت شود.

افراد مسئول در اقتصاد محلی دورانی خواستار پیوستن افراد بیشتری به این پروژه هستند تا به منابع با ارزش بیشتری دسترسی داشته باشند و به این وسیله بتوانند دوره بازیافت را در مدت زمان بیشتری ادامه بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997048

وب گردی

وب گردی