دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت مناسبی برای نقش‌آفرینی در اردوهای راهیان نور دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معنویت در اردوهای راهیان نور به خوبی بروز و ظهور می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه با اعضای ستاد راهیان نور دانشگاه که در سازمان مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت جوانان برای آغاز چله دوم انقلاب اسلامی، رسالت بزرگی است، خاطرنشان کرد: بیانیه مهم مقام معظم رهبری یک نظریه پیشرو درباره ادامه حیات انقلاب است. یکی از موضوعات مهم این بیانیه، بلوغ و چله‌های پیاپی انقلاب اسلامی است، با این مضمون که انقلاب اسلامی پس از رسیدن به بلوغ، پیر نمی‌شود، بلکه پس از هر چله، بازمتولد شده و چله‌های پیاپی را رقم می‌زند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: امام خمینی (ره) سال 1343 فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند و در سال 1353 یادآوری کردند با همان کودکان در گهواره، انقلاب بر پا خواهد شد. چله اول انقلاب اسلامی با کودکانی که سال 1343 متولد و سال 1357 جوان شده بودند، آغاز شد و چله دوم که اکنون در آن قرار داریم، مربوط به جوانان امروز است که باید این رسالت را برعهده بگیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با طرح این پرسش که چرا بیانیه مهم مقام معظم رهبری گام دوم نامگذاری شد؟ تأکید کرد: دلیل این نامگذاری، ورود انقلاب اسلامی به چله دوم است. ان‌شاءالله این انقلاب چله‌های پیاپی داشته باشد و به ظهور حضرت مهدی (عج) منجر شود.

راهیان نور یکی از موضوعات جدی برای فضای بین چله‌های انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از موضوعات جدی برای فضای بین چله‌های انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور از این جهت حائز اهمیت است که جوانانی که امروز وارد دانشگاه شده‌اند، در فضایی قرار گیرند که جوانان دیروز در چله اول انقلاب در آن نقش‌آفرینی کردند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک محیط اجتماعی، گفتمانی حقیقی و در خدمت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه تلاش دارد در گام دوم انقلاب اسلامی، در خدمت تعالی انقلاب باشد و بسیار خرسندیم که برای ادامه مسیر در دانشگاه آزاد اسلامی، ادبیاتی همچون علم و پژوهش، سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معنویت را انتخاب کرده‌ایم که در بیانیه مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است.

نقش تأثیرگذار دانشگاه آزاد اسلامی در تجلی سبک زندگی، اخلاق و معنویت با تقویت اردوهای راهیان نور

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: موضوعاتی مانند سبک زندگی اسلامی، اخلاق و معنویت در اردوهای راهیان نور به خوبی بروز و ظهور می‌یابد و دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد با اجرای برنامه‌های خود و تقویت این اردوها، در تجلی سبک زندگی، اخلاق و معنویت مؤثر باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک شبکه اجتماعی حقیقی شهرمحور که در کشور گسترده، حدود 15 واحد و مرکز دانشگاهی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دارد که این ظرفیت بسیار مناسبی برای نقش‌آفرینی در اردوهای راهیان نور است و باید از این ظرفیت برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به جوانان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه در تمامی شهرها حضور دارد، در اردوهای جهادی نیز می‌تواند اقدامات مؤثری داشته باشد، گفت: ماهیت دانشگاه آزاد اسلامی در مسائل فرهنگی و اجتماعی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت بوده و اثرگذاری و دسترسی آن نیز برتر از دیگر دانشگاه‌هاست، بنابراین باید متناسب با این شرایط، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای آن تدبیر شود. در دوره کنونی که موضوعات تحولی را در این دانشگاه پیگیری می‌کنیم، از بسیج دانشجویی انتظار داریم چشم امید ما باشد.

دانشگاه وظیفه دارد جوانان را به انقلاب اسلامی دلگرم کند

دکتر طهرانچی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هرسال 170هزار دانشجوی ورودی مقطع کارشناسی و 60هزار دانشجوی جدید در مقطع کاردانی دارد. برنامه‌ریزی برای هر یک از این دانشجویان، از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که منابع و درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دانشجویان تأمین می‌شود و باید برای آنها نیز هزینه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: دانشگاه وظیفه دارد جوانان را به انقلاب اسلامی دلگرم کند. بنابراین در این مسیر به بسیج دانشجویی امید و اعتقاد داریم و دانشجویان را مانند فرزندان خود می‌بینیم که باید برای تعالی و رشد آنها کوشش کنیم.

در این جلسه محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و جمعی از مسئولان این سازمان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی، مهندس موسوی رئیس مرکز حراست، دکتر سعید آزادیان دستیار ویژه رئیس دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997066

وب گردی

وب گردی