تیمچه مرتاض در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد افتتاح شد

با حضور وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری،‌ خانه نیک‌بین و تیمچه مرتاض در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط‌ عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی عصر امروز (چهارشنبه) بنای اهدایی از سوی حاجب مرتاض با متراژ ۳۵۰ متر مربع زیربنا با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون تومان (مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و ۱۷۰ میلیون‌ تومان از سوی بانی نیکوکار) در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد را افتتاح کرد.

این تیمچه در مجاورت خانه مرتاض قرار گرفته است و دو طبقه زیرزمین و همکف را شامل می‌شود و مقرر شده است به سالن کنفرانس اختصاص پیدا کند.

تیمچه مرتاض دانشکده هنر و معماری یزد حراست از اصالت فرهنگی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح تیمچه مرتاض با اشاره به ضرورت حفظ اصالت در آموزش گفت: بازسازی تیمچه مرتاض و واگذاری آن به دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد یک ارزش فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بازسازی این مکان یک ارزش فرهنگی است، اظهار کرد: تحصیل در چنین فضاهایی اصالت فرهنگی جامعه و کشور را حفظ می‌کند.

غلامی با بیان اینکه یزد از جمله شهرهای شاخص ایران در حفظ اصالت‌های خود است، افزود: انتقال مکان‌های آموزشی به خانه‌های قدیمی نقش مهمی در توسعه علوم تخصصی به ویژه در رشته معماری ایفا می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رفت و آمد در مکان‌های قدیمی را بستر مناسبی برای الهام‌گیری دانشجویان از محیط دانست و گفت: مشارکت خیرین از جمله ویژگی‌های مردم استان یزد است که در بهسازی و بازسازی تیمچه مرتاض دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد خودنمایی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997071

وب گردی

وب گردی