رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ در خلیج فارس آغاز می شود

زمایش بزرگ دریایی ۹۷ نیروی دریایی ارتش جمهموری اسلامی ایران در خلیج فارس آغاز می شود.

به گزارش ایسکانیوز، امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح پنجشنبه در نشست خبری در مورد رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ بیان داشت: رزمایش بزرگ ۹۷ به وسعت دو کیلومتر از تنگه هرمز، دریای عمان شروع و تا مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند ادامه دارد و طی سه روز اجرا می شود.

وی تمرین طرح های نیروی دریایی مقابله با هرگونه تهدید خارجی، نمایش قدرت، ارزیابی آمادگی تجهیزات و میزان آمادگی و مسئولیت پذیری نیروی دریایی و اعلام آمادگی برای دستیابی به امنیت جمعی در آب های آزاد را از اهداف این رزمایش برشمرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: رزمایش بزرگ دریایی ۹۷ در چهار مرحله رژه دریایی، تمرین جنگ دریایی واقعی، تاخت آبی خاکی و عملیات ضد آبی خاکی و نمایش قدرت از صبح جمعه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در فاز اول شناورهای سطحی، زیر سطحی و هوایی برای نمایش قدرت رژه دریایی خواهند داشت، در فاز دوم گسترش جهت تمرین جنگ آبی و انجام عملیات تاخت آبی خاکی برای باز پس گیری سواحل تحت اشغال به عنوان یکی از سناریوهای نظامی در رزمایش ولایت ۹۷ خواهد بود.

امیردریادار خانزادی با بیان اینکه تجهیزات نوین دفاعی و رزمی در این رزمایش رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ناو جمهوری اسلامی سهند و زیر دریایی ساخت داخل «فاتح» در این رزمایش بزرگ حضور خواهند داشت.

کد خبر: 997107

وب گردی

وب گردی