تقدیر از برگزیدگان جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی

مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی، ششم اسفند ماه در محل بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از بنیاد ایرانشناسی، این جشنواره پیرو انجام طرح پژوهشی "شناسایی تارنماهای مرتبط با مطالعات ایران‌شناسی" طراحی شده و در آن سعی شده مطلوب‌ترین وب‌گاه‌ها در زمینه مطالعات ایران‌شناسی، از نظر شاخص‌های سنجش وب، شناسایی شود.

همچنین جشنواره فوق تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آن‌ها، ارتقای سطح کیفی تارنماها در مجامع داخلی و نیز ایجاد تحرک در فعالیت‌های ایران‌شناسانه در فضای مجازی و افزایش جذابیت و ارتقای کیفیت علمی این‌گونه فعالیت‌ها است.

هدف از برگزاری "جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی" فراهم آوردن فضایی است تا مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی کشوری به گرد هم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.


بر این اساس، ثبت نام در جشنواره فوق از تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و با پایان گرفتن ثبت‌نام در روز ۳۰ دی ماه ۹۷، تعداد ۶۵ تارنما برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند.

از این تعداد، ۴۴ تارنما در بخش حقیقی و ۲۱ تارنما در بخش حقوقی قرار داشتند تا در پنج محور اصلی "تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم ایران"، "زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایران‌شناسان"، " هنر، معماری و باستان‌شناسی ایران"، "جغرافیا، حیات وحش، طبیعت، گردشگری ایران"، "سازمان‌ها و مؤسسات مطالعاتی ایران‌شناسی و پایگاه‌های خبری" و یک بخش ویژه جشنواره با عنوان "خلیج فارس"به رقابت بپردازند.

با پایان گرفتن مهلت ثبت‌نام، داوری تارنماهای شرکت‌کننده در دو بخش فنی و محتوایی انجام پذیرفت تا برگزیدگان بر اساس ملاک‌های تعیین شده در هر بخش مشخص شوند. به همین منظور، مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایرانشناسی در محل بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

همچنین تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره تارنماهای ایران‌شناسی از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز دوشنبه ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ در سالن محتشم بنیاد ایران شناسی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997128

وب گردی

وب گردی