مهمترین دستاورد دوران دفاع مقدس انسان‌سازی برای میدان نبرد بود

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه به برکت روحانیت در این ۴۰ ساله تهدیدها تبدیل به فرصت شدند، گفت: مهمترین دستاورد دوره جنگ ۸ ساله انسان‌سازی برای میدان نبرد بود.

به گزارش ایسکانیوز، سردار اسماعیل قاآنی صبح پنج‌شنبه در کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت شیعه در طول عمر با برکت این مذهب پرافتخار همواره پیشگام بوده و مکتبی است که همه رهبران آن شهید شدند و حق این است که این راه پرافتخار عزت مدارانه ادامه یابد.

وی ادامه داد: در همه تحولات اجتماعی و دینی روحانیت گام برداشته و این روحانیون عمل کنندگان اصلی دستورات امام(ره) هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت مستمر است و در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی ایستاده و این میدان مرد مبارزه می‌خواهد چرا که در میدان جنگ سختی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه پیشگام این مبارزه بوده، عنوان کرد: ما به ‌عنوان سربازان ولایت در بعد نظامی اصالت و مشروعیتمان را وقتی خوب می‌فهمیدیم که روحانیت و در رأس ولی فقیه برای ما ترسیم می‌کردند.

انقلاب در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد

سردار قاآنی با بیان اینکه انقلاب در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد، گفت: برنامه انقلاب اسلامی به خوبی در حال پیشروی است و این هنر علمای بزرگ است که راه مقابله با توطئه‌های دشمنان را بلدند.

وی تصریح کرد: به برکت روحانیت در این ۴۰ ساله تهدیدها تبدیل به فرصت شدند.

جانشین فرمانده سپاه قدس بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی و تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی نبودند آمریکا این‌گونه عاجز نبود که رئیس جمهور کم عقل آن‌ها به هر کاری دست میزند تا انقلاب ایران را متوقف کند.

وی با بیان اینکه اعتقادم این است که مهم‌ترین دستاورد دوره جنگ ۸ ساله انسان‌سازی برای میدان نبرد بود، گفت: انسان‌های برجسته حاصل نمی‌شد مگر با جلوداری روحانیت که دین و معرفت را با عملشان درس می‌دادند.

سردار قاآنی اضافه کرد: در پیام پایان حضرت امام(ره) در زمان جنگ آمده اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود آیا کسی جرئت جسارات به فرزندان معنوی رسول الله را داشت؟

شکست توطئه آمریکا در منطقه

وی یادآور شد: دشمن تهدید را در منطقه شروع کرد اما در درون این تهدید، ملت‌های مختلف کنار هم دیگر در دفاع از حرم و حریم ولایت جمع شدند و قدم به قدم همدیگر را پیدا کردند و بسیج جهانی سربازان ولایت را تشکیل دادند و این قدرت ولی فقیه و پرچم انقلاب اسلامی ایران بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس در بخش دیگری از سخنان خود حادثه ۱۱ سپتامبر را خودزنی آشکار توسط آمریکا دانست و گفت: بسیاری از سردمداران آمریکا به اشتباهات خود در این حادثه اعتراف کردند که نتیجه آن تحمیل دو جنگ در افغانستان و عراق بود که ۷ هزار میلیارد دلار بدون رسیدن به نتیجه در این مناطق توسط آمریکایی‌ها هزینه شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اعلام کردند که در این جنگ‌ها ۵ هزار کشته داده اند، افزود: ما اطلاع دقیق داریم که تعداد کشته‌های آنها بیش از دو و نیم برابر آماری است که اعلام کرده‌اند.

سردار قاآنی به تشکیل گروهک‌های تکفیری با کمک دلارهای سعودی اشاره کرد و گفت: ایجاد این گروهک‌های تروریستی فقط برای جبران شکست‌های آمریکا در منطقه است که با مقاومت انقلاب اسلامی و رشادت‌های مدافعان حرم این توطئه آنها نیز شکست خورد.

کد خبر: 997137

وب گردی

وب گردی