بحران بهداشت روانی دانشجویان بریتانیا

امروزه نسبت به سال های گذشته بحران سلامت روانی بین دانشجویان افزایش یافته و چون این امر تنها منعطف به خود شخص نمی‌شود، اثرات جانبی بسیاری بر جامعه نیز خواهد داشت و لزوم توجه به این سلامت را پررنگ تر می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اکنون نسبت به 10 سال پیش تعداد دانشجویانی که سال اول به دانشگاه وارد می شوند و دارای مشکل سلامت روانی هستند، 5 برابر شده است و همچنان تعداد دانشجویان فارغ التحصیل با مشکلات روانی، در حال افزایش است.

نیمی از تمام دانشجویان بریتانیا بعد از اتمام مدرسه به دانشگاه می‌روند. بنابراین با توجه به تعداد زیاد جوانان در آموزش عالی، سلامت روان دانشجویان باید برای دانشگاه ها و دولت به عنوان اولویت اصلی باشد. گرچه جامعه بریتانیا شاهد افزایش تعداد دانشجویان است اما سلامت روان و سلامت این جوانان همیشه مناسب نیست.

این امر تا حدی ناشی از این واقعیت است که دانشجویان گاهی اوقات نیاز به درمان تخصصی بیشتری دارند و دسترسی به خدمات بهداشتی برای آنان همیشه ساده نیست. برای مثال، سرویس بین المللی سلامت در انگلستان برای مدیریت نیازهای دانشجویی تنظیم نشده است و دانشجویان از این شکاف موجود در سیستم آسیب می بینند.

تاخیر در درمان می تواند برای دانشجویان بیماری های روانی ایجاد کند و این مسئله بر یادگیری آن‌ها تأثیر می‌گذارد و می تواند به بدتر شدن این اوضاع کمک کند.

سختی ها و مشکلات

زندگی در دانشگاه می تواند استرس زا باشد. به علاوه مطالعات علمی تغییرات دیگری را برای دانشجویان به همراه دارد. برای مثال، برای بسیاری از دانشجویان سال اول، حضور در دانشگاه به معنی دوری از خانه، مستقل شدن، مدیریت امور مالی خود و داشتن شغل نیمه وقت است.

مطالعه همراه با تغییرات زندگی می تواند باعث احساس غرور و استرس شود و بسیاری از دانشجویان سطح بالایی از اضطراب را گزارش می دهند.

اغلب با وجود آمدن احساس استرس مشکلاتی چون کاهش غذاخوردن، خواب و ورزش به وجود می‌آید. این موارد چیزهایی هستند که می توانند به تنظیم احساسات و مدیریت استرس کمک کنند.

از دیگر موارد به وجود آمده می‌توان به پرخاشگری، مشکلات عاطفی، مصرف الکل و خروج از اجتماع اشاره کرد که می توان اندیشه خود کشی را نیز به آن افزود.

اولویت دانشگاه

بهبود سلامت و رفاه در محوطه دانشگاه به این معنی است که اطمینان حاصل شود که دانشجو در صورت لزوم به امکانات دسترسی داشته باشد و بداند در زمان بحران به کجا مراجعه کنند. این امراز طریق مشاوره دانشگاه و دیگر خدمات پشتیبانی دانشجویی تسهیل می‌شود. دانشجوی که از این خدمات استفاده می کنند، سطح بالایی از رضایت را گزارش می دهند. اما موارد عملی دیگری نیز وجود دارند که برای کمک به دانشجویان می توان انجام داد.

ارتقاء سلامت شامل بیش از بیان آنچه که باید دانشجو انجام دهد است و باید نحوه انجام آن به افراد آموزش داده شود. دانشگاه ها به عنوان محل ارائه دهنده آموزش بزرگسالان برای طراحی و عملکرد محیط های یادگیری سالم و حمایتی مناسب هستند.

دانشگاه ها درعمل نیاز به تقویت رفتارهای سالم دارند. بنابراین دانشگاه ها ممکن است توصیه هایی در مورد خواب، تغذیه، فعالیت بدنی، مدیریت استرس و راهبردهای مقابله‌ای ارائه دهند اما باید به دانشجو برای انجام آن‌ها نیز مشاوره دهند.

برخی از موارد می تواند شامل چیزهایی مانند عدم باز نگهداشتن کتابخانه ها در تمام شب به منظور تقویت نیاز دانشجو به خواب کافی یا ارائه غذاهای سالم و فرصت های فراوان در محوطه دانشگاه برای فعالیت بدنی و ورزش باشد.

چه کسی مسئول است

«نیکولا داندریج» که توسط دولت انگلیس برای نظارت بر بخش آموزش عالی رهبری منصوب شده است اخیرا اظهار داشت که بهداشت روان دانشجویان باید به عنوان اولویت اول مورد توجه قرار گیرد با این حال وی تأکید کرد که این فقط مسئولیت دانشگاه نیست.

دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز باید در مشاغل مشارکتی برای طراحی خدمات بهداشت روان همکاری کنند زیرا تنها با افزایش مشارکت و سرمایه گذاری دولتی، نیازهای جمعیت دانشجویی را می توان برآورده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997157

وب گردی

وب گردی