آغاز ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

 رئیس کمیته امداد از تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان سیستان و بلوچستان که در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، مسکن را اصلی‌ترین نیاز مددجویان دانست و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با مشارکت کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۲ هزار مسکن برای محرومان طی یک سال در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به عمق محرومیت در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان سیستان و بلوچستان در حالی آغاز شده است که در دیگر استان‌ها ساخت هزار یا 2 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است و این نشان‌دهنده اولویت سیستان و بلوچستان برای رفع فقر است.

همچنین محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان سیستان و بلوچستان گفت: امروز در بیان مدیران دولتی، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فصل مشترک ضرورت توجه ویژه به استان سیستان و بلوچستان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز کلنگ ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در یکی از روستا‌های محروم شهرستان خاش به زمین زده شد، افزود: ساخت این تعداد واحد مسکونی به تصویب سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسیده و در مدت یک سال به پایان خواهد رسید.

در ادامه این جلسه، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این طرح با همکاری کمیته امداد، سازمان برنامه و بودجه و و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های نیازمندی که تحت حمایت این نهاد نیستند، برنامه‌ریزی شده است.

علیرضا تابش افزود: بخش اصلی این توافق بر مبنای تسهیلات بانکی و اعتبارات بلاعوض است و از این طریق، مسکن خانوار‌های نیازمند ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997184

وب گردی

وب گردی