بررسی آمار داوطبان آزمون دکتری‌نیمه متمرکز به تفکیک جنسیت و گروه تحصیلی + نمودار

بررسی ها نشان می دهد ۴۲.۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸، زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره های روزانه و شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها امروز (جمعه ۳ اسفندماه) در ۷ گروه، ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

در این آزمون، ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند؛ بع عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد داوطلبات زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند.

دکتری در تسخیر علوم انسانی

همچنین ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر از جمع کل داوطلبان در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

بنا بر اعلام دکتر ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به سال گذشته با کاهشی ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفره روبرو بوده است. از طرفی ۱۸ هزار و ۸۵۸ داوطلب، پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند و ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر، کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ را گرفتند. در واقع ۵۹.۸۲ درصد شرکت کنندگان را داوطلبان گروه علوم انسانی تشکیل دادند.

آزمون از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۳ اسفندماه) آغاز و به تمام داوطلبان دو بسته نایلونی داده شد؛ بسته اول حاوی دفترچه شماره یک، سؤالات اختصاصی و یک پاسخنامه و بسته دوم حاوی دفترچه شماره دو و سؤالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی بود. دفترچه سؤالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی، ۳۰ سؤال درس استعداد تحصیلی و ۳۰ سؤال زبان انگلیسی را در خود داشت. همه دفترچه ها شخصی‌سازی شده و روی هر یک از بسته ها، دفترچه ها و پاسخنامه ها، نام، نام خانوادگی و شماره داوطلبی درج شده بود. دفترچه سؤالات را هم در چیدمان متنوع A، B، C، D، E، F تهیه کردند.

کارنامه حاوی نتایج اولیه آزمون برای داوطلبان دکتری اواخر فروردین ماه ۹۸ منتشر می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اوایل اردیبهشت ماه ۹۸ انتخاب رشته کنند. نتایج نهایی نیز هفته اول شهریورماه ۹۸ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997198

وب گردی

وب گردی