نفر: برگزاری رخدادهای علمی برای دانشگاه آزاد اسلامی، امتیاز بزرگی است

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حضور پزشکان برجسته دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه های کشور در بیمارستان فرهیختگان باعث می شود تبادل نظر و اطلاعات علمی صورت بگیرد که طبیعتا برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مفید است.

دکتر محسن نفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص برگزاری کنگره «ارتقای کیفیت زندگی و افزایش بقا در پیوند اعضا» توسط انجمن علمی پیوند اعضای ایران با همکاری انجمن نفرولوژی و انجمن اورولوژی در بیمارستان فرهیختگان، اظهار داشت: کنگره «ارتقای کیفیت زندگی و افزایش بقا در پیوند اعضا» در طی دو روز برگزار شد و همه چیز به خوبی پیش رفت. این کنگره با محوریت «پیوند اعضا» صورت گرفت. ما پنجاهمین سالروز پیوند کلیه را پشت سر می گذاریم و به همین مناسبت، دانشمندان ایرانی که در حوزه پیوند اعضا سرآمد هستند را دور هم جمع کردیم و کنگره ای شکل دادیم.

وی ادامه داد: پزشکان و دانشمندان در این کنگره، درباره پیوند اعضا بحث کرده و مشکلات و مسائلی که وجود دارد را بررسی کردند. بزرگان پیوند اعضای کشور در دانشگاه آزاد اسلامی گرد آمدند و به تبادل نظر پرداختند. به نظر می رسد فرصت خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی مخصوصا بیمارستان فرهیختگان بود که میزبانی از جمع کثیر پزشکان متخصص را بر عهده بگیرد. دانشمندان ایرانی از شهرهای مختلف کشور مانند شیراز، اصفهان، تبریز، ارومیه، زاهدان، کرمان، مشهد و ... جمع شدند و در کنگره‌ای دو روزه درباره مشکلات اهدای عضو، پیوند اعضا، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند کلیه و موارد دیگر بحث کردند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به امکانات سخت افزاری پیشرفته بیمارستان فرهیختگان تصریح کرد: بیمارستان فرهیختگان باید سعی کند از موقعیت های این‌چنینی به نفع خود استفاده کند. حضور پزشکان برجسته دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌های کشور در بیمارستان فرهیختگان باعث می شود تبادل نظر و اطلاعات علمی صورت بگیرد که طبیعتا برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مفید است.

نفر در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های بزرگ دنیا همیشه دوست دارند میزبان موقعیت‌های بزرگ علمی باشند. برگزاری رخدادهای بزرگ علمی در دانشگاه، برای آن دانشگاه، یک امتیاز محسوب می شود چون حضور دانشمندان تمایل برای فعالیت علمی بیشتر را به دنبال دارد. همچنین جامعه علمی، دانشگاه مربوطه را بیشتر می شناسد و تبادل نظرها ایجاد وضعیت علمی بهتری را رقم می زند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997221

وب گردی

وب گردی