آذین: طرح پایش و  فرهنگ هدفمند کردن پژوهش‌ها باید در تمام کشور نهادینه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: باید بتوانیم فرهنگ هدفمند کردن پژوهش‌ها و برنامه‌هایی مانند طرح پایش را به تدریج در تمام کشور نهادینه کنیم و گسترش دهیم.

دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص طرح پایش در این استان اظهار کرد: با توجه به پیشینه واحد خوراسگان و ظرفیت‌های موجود در استان، سازمان مرکزی دو ماموریت در حوزه آب و امنیت غذایی را به واحد خوراسگان محول کرده است.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل این که واحد خوراسگان در حوزه دانش بنیان بسیار فعال است و دارای مراکز رشد، فناوری و مطالعات بسیار خوبی است، اجرای طرح پایش استان اصفهان در این واحد متمرکز شده است.

آذین تصریح کرد: نظام موضوعات موردنظر برای دو حوزه با همکاری شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه گذاری در حال جمع آوری است که پس از ثبت در سامانه پایش در راستای عملیاتی شدن آن گام خواهیم برداشت.

وی افزود: همچنین فعالیت‌های میان‌رشته‌ای و ایجاد رشته‌های جدید مطابق با نیازها و شرایط استان و همچنین در راستای قطب بندی انجام شده از دیگر برنامه استان اصفهان است که قطعا می‌تواند بسیاری از چالش ها را رفع نماید.

آذین بیان کرد: در حال حاضر، طرح پایش در آغاز مسیر خود و در واقع یک برنامه خلاقانه و مبتکرانه است که حتما باید مرحله صحیح و خطا را طی کند تا به اهداف نهایی خود برسد و تحقیقات و پژوهش‌های خود را نیز به سمت‌و‌سوی مشخصی هدایت کند.

وی در پایان گفت: باید بتوانیم فرهنگ هدفمند کردن پژوهش‌ها و برنامه‌هایی مانند طرح پایش را به تدریج در تمام کشور نهادینه کنیم و گسترش دهیم، همچنین لازم است تمامی تلاش خود را به کار گیریم تا از این طریق معضلات و چالش های موجود در جامعه را تا حد امکان رفع کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997224

وب گردی

وب گردی