حبیبی: بودجه دانشگاه خوارزمی هنوز با مأموریت تربیت معلمی تعیین می شود

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: در بازتعریف مأموریت دانشگاه، اصلاح بودجه هدف ماست و البته الزامات آن نیز مهم است، ناگفته نماند بودجه ما هنوز متناسب با تربیت معلم است و همین موضوع سد راه برنامه های ما شده است.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم جشن یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر منصور غلامی وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری، صبح امروز (شنبه 4 اسفندماه 97) در تالار‌ ابوریحان دانشگاه خورازمی برگزار شد.

دکتر عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در این مراسم گفت: یکصد سال پیش دانشگاه خورازمی با مصوبه مجلس دارالمعلمین مرکزی تشکیل شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه دانش آموختگانی چون دکتر معین، دکتر قریب‌ و... داشته است. طبیعتا ذکر پیشرفت ها، ترقی و خدماتی که این مجموعه گذاشته در چند دقیقه ممکن نیست.

رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه ما پس از از انقلاب، هسته اصلی تربیت معلم بوده؛ دانشگاه یزد، کاشان و زاهدان را تصدی کرده و به مجموعه ای فاخر رسانده است.

وی اضافه کرد: از سالی که دانشگاه دیگر کار تربیت معلمی را انجام نداد و دانشگاه خوارزمی نام گرفت، حدود ۱۵ سال مأموریتی نداشت و فرصت های خود را از دست داد و همین امر سبب شد فرسودگی در دانشگاه حاکم شود.

حبیبی افزود: در بازتعریف مأموریت دانشگاه، اصلاح بودجه هدف ماست و البته الزامات آن نیز مهم است، ناگفته نماند بودجه ما هنوز متناسب با تربیت معلم است و همین موضوع سد راه برنامه های ما شده است.

وی در پایان بیان کرد: در کنار کمک ها و تلاش هایی که دانشگاه خوارزمی از‌ دولت و مجلس گرفته اما به نظر می رسد شاخص های دانشگاه نیازمند حمایت است. در همین راستا دانشگاه خوارزمی درصدد است تا بتواند یکی از دانشگاه های پر افتخار کشور باشد.‌ دانشگاهیان خوارزمی به عنوان سربازان علم و فناوری کشور آمادگی دارند در زمینه آموزش، پژوهش، کارآفرینی و... در راستای خدمت به مردم، تمام توانایی خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997235

وب گردی

وب گردی