دانشگاه فرهنگیان از نظر کیفی و کمی توان تربیت معلم را ندارد

استاد ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی، گفت: باید از دانشگاه خوارزمی به عنوان قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی حمایت شود. متأسفانه برای دانشگاه ما بودجه کافی در‌ نظر گرفته نشده و همیشه مظلوم واقع شده ایم و آن‌طور که باید و شاید از ما حمایت نشده است.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم جشن یکصدمین سال تاسیس دانشگاه خوارزمی با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر منصور غلامی وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری، صبح امروز (شنبه 4 اسفندماه 97) در تالار‌ ابوریحان دانشگاه خورازمی برگزار شد.

دکتر قاسمی پیشکسوت دانشگاه و استاد ریاضی و کامپیوتر، در این مراسم گفت: همه جا می گوییم «مراسم صد سالگی دانشگاه»؛ اما حیف است به این موضوع اشاره نکنیم که کشور ما قرن ها پرچمدار‌ تمدن اسلامی در‌ تمام زمینه های اقتصادی، علمی، بهداشتی و سیاسی‌ بوده است. بزرگانی مانند خورازمی، ابوعلی سینا و خواجه نصیر الدین طوسی در حوزه های علمیه درس خوانده اند.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ سال طول کشید تا ما دارالمعلمین عالی و مرکزی را تأسیس کنیم. از تجمیع دانش‌سرای عالی و چند مؤسسه آموزش عالی، دانشگاه تهران ایجاد شد.

این استاد پیشکسوت گفت: حیف است این دانشگاه با تاریخچه‌ای که دارد مورد حمایت دولت و دولتمردان قرار نگیرد. ما از آموزش عالی کشور حمایت کردیم و بسیاری از بزرگان از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. خواهش می کنم از پردیس تهران دانشگاه خورازمی ما حمایت شود.

وی اظهار داشت: باید از دانشگاه خوارزمی به عنوان قدیمی‌ترین مؤسسه آموزش عالی حمایت شود. متأسفانه برای دانشگاه ما بودجه کافی در‌ نظر گرفته نشده و همیشه مظلوم واقع شده ایم و آن‌طور که باید و شاید از ما حمایت نشده است.

دکتر قاسمی در ادامه گفت: نقش ما از ابتدای تأسیس دانشگاه تاکنون تربیت معلم بوده است؛ زیرا مدارس‌ رو به رشد بود و معلم کافی نداشتیم. دانشگاه فرهنگیان از نظر کیفی و کمی توان تربیت معلم را ندارد اما کل دانشگاه‌های کشور با پتانسیل عظیم می‌توانند دبیرهای مورد نیاز آموزش‌ و پرورش‌ را تربیت کنند.

وی تاکید کرد: مسئله شغل‌یابی برای فارغ‌التحصیلان بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997240

وب گردی

وب گردی