پورمند: پزشکان ایرانی در حوزه پیوند کلیه، هر هفته پیشرفت جدیدی دارند

رئیس پیشین بیمارستان سینا، گفت: با برگزاری کنگره های مشابه «ارتقای کیفیت زندگی و افزایش بقا در پیوند اعضا» می توان اطلاعات تمام پزشکان فعال در عرصه پیوند را به‌روز نگه داشت و ان شاءالله بتوانیم در بالین هم از دانش متخصصان استفاده کنیم.

دکتر غلامرضا پورمند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری کنگره «ارتقای کیفیت زندگی و افزایش بقا در پیوند اعضا» توسط انجمن علمی پیوند اعضای ایران با همکاری انجمن نفرولوژی و انجمن اورولوژی در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: خدا را شکر کنگره با زمان بندی دقیق برگزار شد و پزشکان و پیشکسوتان حوزه پیوند کلیه به بحث و تبادل نظر پرداختند. مباحث بسیار جالب و به‌روز حوزه پیوند و نفرولوژی و بحث های وابسته در این کنگره مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: به طور مثال بحث هایی تخصصی در خصوص عفونت های ادراری، عفونت های ویروسی و عفونت های باکتریال در کنگره مطرح شد. تمام سخنرانان ما اطلاعات به‌روزی داشتند و جای خوشحالی است اگر هر سال بتوانیم چنین کنگره ای را در بحث پیوند کلیه داشته باشیم.

اورولوژیست و رئیس پیشین بیمارستان سینا تصریح کرد: به جرئت می توانم بگویم بازه زمانی پیشرفت پزشکان ایرانی در بحث پیوند کلیه به ماه و هفته رسیده است. هر هفته و هر ماه، یک مطلب جدید نه تنها درباره پیوند بلکه همه علوم مشاهده می کنیم؛ بنابراین نیاز داریم سالی یک بار چنین کنگره‌هایی را برگزار کنیم.

پورمند خاطرنشان کرد: با برگزاری کنگره‌های مشابه می توان اطلاعات تمام پزشکان فعال در عرصه پیوند را به‌روز نگه داشت و ان شاءالله بتوانیم در بالین هم از دانش متخصصان استفاده کنیم.

وی با اشاره به انتخاب بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری کنگره «ارتقای کیفیت زندگی و افزایش بقا در پیوند اعضا»، گفت: بیمارستان فرهیختگان 21 بهمن سال 97 افتتاح شده و تنها چند روز از آغاز به کارش می گذرد، بنابراین فرصت را مغتنم شمردیم از این بیمارستان مجهز برای برگزاری کنگره تخصصی خود بهره ببریم.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران در پایان گفت: دکتر محسن نفر (معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی) و دکتر حمیدرضا غلامرضایی (رئیس بیمارستان فرهیختگان) هم از فعالان عرصه پیوند و نفرولوژی هستند و به همین خاطر بیمارستان فرهیختگان را برای برگزاری کنگره انتخاب کردند تا بتوانیم نشست پرثمری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997265

وب گردی

وب گردی