2 هزار دانشجوی بین المللی برای فراگیری زبان فارسی به دانشگاه تهران می‌آیند

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، گفت: ما در دانشگاه تهران، چند گونه دانشجوی بین المللی داریم؛ گروه اول دانشجویانی هستند که به دانشگاه ما می‌آیند تا زبان فارسی یاد بگیرند، بدون اینکه مدرک تحصیلی مقاطع را داشته باشند و تعدادشان حدود 2 هزار نفر در سال است.

دکتر محمدباقر قهرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های بین المللی دانشگاه تهران اظهار داشت: اتحادیه اروپا مدتی است برای بررسی مسائل خود در جهان، کمک مالی انجام می دهد. اگر دانشگاهی علاقه‌مند بوده و رشته هایی مانند علوم سیاسی، کشورشناسی و منطقه‌شناسی داشته باشد، امکان استفاده از اعتبارات مالی اتحادیه اروپا را دارد.

وی ادامه داد: تاکنون چند دانشگاه ایرانی از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه خوارزمی و دانشگاه تهران از این اعتبارات استفاده کرده‌اند. این موضوع کمک می کند ارتباط اتحادیه اروپا با حوزه هایی که می خواهد از طریق آنها، منطقه را بشناسد، حفظ شود و از طرف دیگر دانشگاه‌ها هم می‌توانند از کمک‌های مالی استفاده کنند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چند دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند، تصریح کرد: ما در دانشگاه تهران، چند گونه دانشجوی بین‌المللی داریم؛ گروه اول دانشجویانی هستند که به دانشگاه ما می آیند تا زبان فارسی یاد بگیرند، بدون اینکه مدرک تحصیلی مقاطع را داشته باشند و تعدادشان حدود 2 هزار نفر در سال است.

قهرمانی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان دیگری برای گرفتن مدرک می آیند که حدود هزار نفر هستند و از 70 کشور مختلف به ایران می‌آیند. دانشجویانی از افغانستان تا اروپا در دانشگاه تهران تحصیل می کنند. همچنین دانشجویانی از کشورهای دیگر منطقه مانند عراق و سوریه داریم. تقریبا از تمام کشورهای جهان؛ از ژاپن و چین گرفته تا استرالیا و کانادا و آمریکا برای ادامه تحصیل به دانشگاه تهرآن آمده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997294

وب گردی

وب گردی