معرفی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی/15 هزار دانشجو در این واحد تحصیل می کنند

واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی درحال حاضر 15 هزار دانشجو دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی توانسته بعد از انقلاب اسلامی نیروهای انسانی بی شماری تربیت کند و در همین راستا واحد الکترونیک هم از این قائده مستثنی نبوده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحدالکترونیکی در سال 1384 تاسیس شد و در سال 1385 با رشته‌تحصیلی IT فعالیت خود را آغازکرد و در حال حاضر با بیش از 300 رشته تحصیلی و 15 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت خود را ادامه می دهد.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاداسلامی بزرگترین دانشگاه الکترونیکی کشور بوده که از ظرفیت بالایی برخوردار است.طبق تعریف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه الکترونیکی مدلی است برای دانشگاه واقعی در فضای مجازی برای تحقق یادگیری الکترونیک که همه خدمات را به طور یکپارچه و از طریق رسانه وب ارائه می کند.

دسترسی 24 ساعته برای دانشجویان غیرحضوری

در این واحد همان دروس آموزش حضوری با تعامل کامل استاد و دانشجو در سایت کلاس مجازی ارائه می شود. آموزش از طریق فایل های صوتی، متون، اتاق های گفتگو و نظایر آن با استفاده از نرم افزار آموزشی ویژه صورت می گیرد. به نحوی که دانشجو بتواند بطور کامل در جریان آموزش مطالب مورد نیاز قرار بگیرد.

محتوای دروس و برنامه های ارائه شده، از طریق اینترنت و به صورت الکترونیکی، ۲۴ ساعته قابل دسترس برای دانشجویان خواهد بود. تمامی مراحل آموزشی به غیر از امتحان پایان ترم به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

دستاورد های واحد الکترونیک

از مهمترین دستاوردهای دانشگاه الکترونیکی می توان به افزایش کیفیت یادگیری و آموخته های دانش پژوهان، سهولت دسترسی به حجم بسیار بالایی از اطلاعات و دانش های موجود در جهان، دسترسی سریع و به موقع به اطلاعات در زمان بسیار اندک، کاهش برخی هزینه های آموزشی و دسترسی و امکان تعامل دانش پژوهان به تعداد بیشتری از متخصصان و دانشمندان اشاره کرد.

نحوه پذیرش دانشجو

در حال حاضر پذیرش دانشجو از بین داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه آزاد است . به طوری که از بین شرکت کنندگان با توجه به نمره کل داوطلب و رشته انتخابی و ظرفیت دانشگاه، افرادی جهت تحصیل در دانشگاه الکترونیکی انتخاب می شوند.

نرم افزار آموزشی به صورت اختصاصی

نرم افزار آموزشی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ، تنها نرم افزار آموزش الکترونیکی در ایران است که کاملاً توسط متخصصین ایرانی نوشته شده است. طراحی این نرم افزار با استفاده از آخرین تکنولوژی های برنامه نویسی و بکار گیری آخرین استانداردهای جهانی آموزش الکترونیکی صورت گرفته است.

محتوای درسی موجود در این نرم افزار با استفاده از استاندارد اسکورم (scorm) تهیه شده است. در این استاندارد مطالب به صورت تدریجی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و مراحل یادگیری دانشجویان توسط نرم افزار آموزشی کنترل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997346

وب گردی

وب گردی