تعاملات علمی‌و‌پژوهشی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: با دانشگاه آزاد اسلامی سه نشست مختلف با مسئولان و معاون فرهنگی دانشگاه داشته ایم. امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های فراوان این دانشگاه بهره‌مند شویم و تبادلات علمی و فرهنگی خود را گسترش دهیم.

دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان وسعت بالایی در سطح کشور دارد و دانشگاهی بزرگ محسوب می شود، به همین منظور برنامه‌های متعددی برای ارتقای سطح کیفی آن در نظر داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان در مجموع ۹۸ پردیس، مرکز و همچنین حدود ۷۱هزار دانشجو دارد و در سال آینده به دلیل کمبود نیروی معلم، این برنامه را داریم که بین ۳۰ تا ۵۵ هزار دانشجوی جدید را جذب کنیم تا معضل کمبود معلم مدارس در سال های آتی را رفع کنیم.

خنیفر تصریح کرد: همچنین می‌توان گفت دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاهی است که فارغ‌التحصیل بیکار ندارد و از همان روز اول استخدام دانشجویان آن قطعی شده است. در این راستا قطعا نیازمند حمایت‌های مالی دولت نیز خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به پراکندگی زیاد این دانشگاه در سطح ۳۱ استان، لازم است از دانشگاه های دولتی، آزاد و استادان این مراکز به دلیل همکاری با دانشگاه فرهنگیان در مواقع و شرایطی که با کمبود نیروی معلم در برخی مواجه بوده ایم، تشکر کنم.

خنیفر در ادامه گفت: در راستای گسترش تعاملات علمی و پژوهشی ما با دانشگاه‌هایی مانند تهران، شریف، دانشگاه آزاد اسلامی و... تعاملات خوبی داشته ایم.

وی بیان کرد: همچنین با دانشگاه آزاد اسلامی سه نشست مختلف با مسئولان و معاون فرهنگی دانشگاه داشته ایم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های فراوان این دانشگاه بهره‌مند شویم و تبادلات علمی و فرهنگی خود را گسترش دهیم.

خنیفر افزود: همچنین ما اولین دانشگاه ایرانی عضو آیسسکو هستیم که ۵۲ عضو از کشورهای اسلامی دارد، در واقع جزئی از تشکل علمی، فرهنگی و اسلامی بزرگ دنیا محسوب می شویم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در همین زمینه، در سال جاری چند نشست بین‌المللی با مسئولان و استادان دانشگاه های ژاپن و فرانسه داشته ایم و گسترش این تعاملات را نیز در سال آینده، در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی در پایان گفت: با توجه به این که قدمت دانشگاه فرهنگیان تنها ۷ سال است و دانشگاهی نوپا محسوب می شود، می‌توان گفت این دانشگاه راهی طولانی دارد تا به اهداف کلان خود برسد و برای تحقق آن قطعا نیازمند همکاری و تعاملات بیشتر با سازمان‌های مختلف و دانشگاه‌های داخلی و خارجی خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997352

وب گردی

وب گردی