ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد، بستر مناسبی برای تربیت نیروهای کارآزموده است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان، گفت: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد بستر مناسبی برای تربیت نیروهای کارآزموده و حرفه‌‌ای خواهد بود و در واحدهای استان همدان هم درصدد ایجاد مدارس عالی مهارتی هستیم.

دکتر مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم‌‌‌ترین برنامه‌های خود برای تحول در این واحد دانشگاهی گفت: با توجه به اینکه به تازگی سکانداری دانشگاه آزاد همدان را به عهده گرفتم، درصدد هستیم تا در حوزه فرهنگی، اسناد بالادستی و سیاست‌‌های سازمان مرکزی در این حوزه حرکت کنیم. گفتنی است این سیاست ها در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری تدوین شده و در جهت پررنگ کردن ارزش‌‌های اسلامی و انقلابی بوده که هدف آن تربیت نیروهای انقلابی و ارزش‌مدار است.

وی افزود: در زمینه پژوهشی نیز درصدد هستیم تا فعالیت‌‌‌هایی در حوزه نیازهای مرتبط با شهر، منطقه و فعالیت‌‌های صنعتی و پژوهشی و فناورانه متکی بر نوآوری و خلاقیت داشته باشیم که در مرزهای دانش حرکت کرده و در ایجاد کار‌آفرینی در سطح استان نقش آفرینی کنیم. همچنین تقویت بخش ارتباط با صنعت در دانشگاه و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌ای از دیگر اولویت‌‌های ما در دانشگاه آزاد همدان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در ادامه خاطر نشان کرد: در زمینه آموزشی هم بالابردن هرم علمی استادان و ارائه کارگاه‌‌های مهارتی با هدف تقویت مهارت‌‌های دانشجویان که بعد از فارغ‌التحصیلی خود یک کار آفرین بوده و نیازمند استخدام در جایی نباشند و با کارآفرینی و کسب مهارت نقش مفیدی در تولید و اشتغال جامعه داشته باشند.

قائمی یادآور شد: ایجاد تنوع در رشته‌‌های ضروری‌تر متناسب با نیازهای منطقه و توسعه تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته‌‌هایی که تاثیر بیشتری بر صنعت و اشتغال دارند، همچنین تمرکز بر رشته‌‌هایی که مردم بیشتر خواهان آنها هستند و در جامعه احساس نیاز به آن رشته‌‌ها وجود دارد از برنامه‌های ما در حوزه آموزشی است که بدون شک با گام‌های استوار در تحقق کلیه این اهداف حرکت خواهیم کرد.

وی متذکر شد: تاکنون دوره‌‌های مهارتی مختلفی از گذشته تا به امروز در دانشگاه آزاد همدان شکل گرفته و ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد بستر مناسبی برای تربیت نیروهای کارآزموده و حرفه‌‌ای خواهد بود، در واحدهای استان همدان هم درصدد ایجاد مدارس عالی مهارتی هستیم که قطعا گسترش این مدارس در سطح کشور، دستاوری بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پایان تاکید کرد: رسالت ما در دانشگاه تربیت انسان است و اینکه دانشجو را با توان مطلوب پژوهشی و فرهنگی به جامعه تحویل دهیم. انتظار ما نیز از دانشگاه این است که دانشجویانی بااخلاق، متعهد و متخصص به جامعه تحویل دهیم و این دو یعنی تعهد و تخصص باید همراه یکدیگر باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997374

وب گردی

وب گردی