راهکار دانشگاه کالیفرنیا برای جلوگیری از تقلب

دانشگاه کالیفرنیا برای جلوگیری از تقلب و دستکاری نتایج پژوهش های علمی از فناوری بلاک چین بهره گرفته است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، یکی از این مشکلات دستیابی به نتایج علمی اشتباه یا دستکاری نتایج پژوهش ها و آزمایشات به دلایل مختلف است که منجر به انتشار گسترده اطلاعات ناصحیح در جهان شده و حتی می تواند پیامدهای خطرناکی را به همراه داشته باشد.

همچنین مشکلاتی از این دست به زیر سوال رفتن اعتبار جوامع علمی و محیط های دانشگاهی منجر می شود و عموم مردم را نسبت به این پژوهش ها بدبین می کند. برای مقابله با این مشکل گروهی از محققان دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی را با استفاده از فناوری بلاک چین ابداع کرده اند که بررسی صحت و اعتبار تحقیقات علمی را با دقت بسیار بالایی ممکن می کند.

استفاده از بلاک چین بررسی یکپارچه داده های بررسی های علمی را در سطحی بسیار گسترده ممکن کرده و از دستکاری نتایج پژوهش‌های دیگر افراد یا استفاده مجدد از آنها به شیوه هایی متقلبانه جلوگیری می کند. شناسایی سریع تخلفاتی از این دست با فناوری بلاک چین مزیت مهم استفاده از این روش است.

بلاک چین ردگیری تغییرات انجام شده در هر بخشی از داده های علمی موجود در جهان را توسط هر فردی با سرعت ممکن می کند و از این طریق می توان هر گونه رویه غیرقانونی و شیطنت آمیز را به سرعت تشخیص داد.

سیستم یادشده از طریق پرتال های مختلف وب قابل دسترسی و پیاده سازی است و نتایج آن به طور آنی قابل بهره برداری خواهد بود. نتایج این بررسی در نشریه نیچر منتشر شده و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997379

وب گردی

وب گردی