اعلام زمان اعزام اردوهای راهیان نور برخی از واحدهای دانشگاه آزاداسلامی+ جدول

دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به گسترش و حمایت از برگزاری اردوهای راهیان نور در واحدهای مختلف این دانشگاه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به رسم هر سال در پاییز و زمستان تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر دانشگاه‌های کشور برای دیدن مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادمان شهدا به سمت خوزستان عازم می‌شوند که شاید اندکی با یاد آن‌ روزها آشنا شوند.

مقام معظم رهبری در خصوص اردوهای راهیان نور جنوب می فرمایند: «امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست». مقصود این است که اعزام کاروان راهیان نور با حضور قشر دانشجو، فرصت بسیار ارزشمندی است تا آنها را با رشاد‌ت‌های رزمندگان در جریان هشت سال دفاع مقدس آشنا کرد.

دستاوردهای فرهنگی اردوهای راهیان نور

تبادل فرهنگی و همچنین نشان دادن امنیت در نقطه صفر مرزی کشور برای جذب سرمایه‌گذاران و حضور گردشگران از پیام‌های مهمی است که زائران راهیان نور به عنوان سفیران این منطقه به سایر استان‌ها و نسل‌های انقلاب انتقال می‌دهند.

با اهمیت دانستن تبیین جهاد و دفاع مقدس برای نسل امروز بسیار حایز اهمیت است و امروزه راهیان نور بستری را فراهم کرده است تا بتوان به وسیله آن دستاوردهای دفاع مقدس را برای دانشجویان تبیین کرد. اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور، ضمن آشنایی آنان با مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس، نقش موثری در انتقال حقایق، ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به آنان دارد.

در راستای احیای فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی اردوهای راهیان نور ضروری است. همچنین راهیان نور حافظ امنیت داخلی و منطقه ای کشور است و برای رسیدن به همدلی و هم‌زبانی بین جامعه و دانشگاهیان به شمار می‌رود.

ابعاد گردشگری اردوهای راهیان نور

علاوه بر ابعاد فرهنگی سفرهای زیارتی راهیان نور جنوب، در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی است، برای رونق گردشگری و اقتصاد پروژه گردشگری شامل مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری و رستوران سنتی در مناطق جنوب ایجاد شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام به گسترش و حمایت از برگزاری اردوهای راهیان نور در واحدهای مختلف این دانشگاه کرده است.

حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی از اردوهای راهیان‌نور

پیشتر بیژن رنجبر سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آمادگی کامل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جنوب کشور برای خدمات‌رسانی به اردوهای راهیان نور، اعلام کرد: با توجه به برگزاری اردوهای راهیان نور در اسفند، تمامی امکانات این واحدها در اختیار ستاد راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص راهیان نور، اذعان داشت: در راستای حمایت دانشگاه آزاداسلامی از برگزاری اردوهای راهیان نور، غیبت دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان نور، مواجه خواهد بود.

محسن فروتن دبیر شورای هماهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: بسیج دانشجویی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان هر ساله با برپایی غرفه، برگزاری مراسم معنوی، راوی گری، راهنمای زائر، خدمات درمانی و پزشکی، بسته های فرهنگی و...به دانشجویان راهیان نور خدمت راسانی می کنند.

فروتن با تاکید بر هماهنگی در ارائه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در استان، تصریح کرد: واحد آبادان به دلیل نزدیکی به منطقه در بحث روایتگری مناطق علملیاتی ورود پیدا می کند، واحد هویزه اقدام به برپایی نمایشگاه محتوایی از دفاع مقدس خواهد کرد، واحد اهواز ایستگاه های فرهنگی در مناطق جنگی برپا می کند در راستای پاسخگویی به سوالات دانشجویان پیرامون مباحث دفاع مقدس، برپایی ایستگاه های پزشکی نیز توسط سایر واحدها صورت می گیرد.

خادم الشهداء در خدمت دانشجویان زائر مناطق جنوب

از حدود یک ماه قبل از آغاز سفرهای راهیان نور، ستاد این سفر‌ها در بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های زیر خادم الشهدا می پذیرد. دانشجویان متقاضی در حوزه های فرهنگی، فضاسازی، تبلیغات، رسانه(فتوشاپ_تدوین و...)، پشتیبانی و امدادی به فعالیت می پردازند.

زمان «اعزام» کاروان‌های راهیان‌نور برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌ شرح زیر است:

ردیف

نام دانشگاه

تاریخ

1

دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران

16 لغایت 25 اسفندماه

2

دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب

20 لغایت 25 اسفندماه

3

دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی

8 لغایت 19 اسفندماه

4

دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات

18 لغایت 26 اسفندماه

5

دانشگاه آزاداسلامی واحد نیشاپور

۱۷ لغایت ۱۹ اسفندماه

6

دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس

19 لغایت 25

7

دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

7 لغایت 13 اسفندماه

8

دانشگاه آزاد واحد یادگار امام(ره)

10 لغایت 21 اسفندماه

9

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد

8 لغایت 14 اسفندماه

10

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

15 لغایت 22 اسفندماه

11

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل جلفا

15 لغایت 21 اسفندماه

در اردوهای راهیان نور دانشجویان از مناطق عملیاتی از جمله شلمچه، طلاییه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه دیدن به عمل می آوردند.

سخن آخر

در مجموع می توان گفت که اردوهای راهیان نور خوشبختانه روند مثبت و موفقیت آمیزی را طی کرده و با کیفیت بالایی برگزار می شود. بسیاری از مسئولان دانشگاهی، استادان و رؤسای دانشگاه نیز هر ساله در این اردوها شرکت می کنند؛ اما در بخش‌های کیفی و مالی نگرانی و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با همراهی مسئولان مربوطه رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997406

وب گردی

وب گردی