تفکر مهندسی، راه حل بسیاری از مشکلات زیر ساختی واحد های دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در دیدار با مدیران گروه های فنی و مهندسی به مناسبت روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در شرایط موجود میتوان از تفکر مهندسی به عنوان راه حل بسیاری از مشکلات زیر ساختی واحدهای دانشگاهی یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز از واحد جویبار، دکتر حمیدی با بیان اینکه مهندسان با برطرف کردن محدودیت ها به دستاوردهای کاربردی در جوامع بشری می رسند، از مقام مهندس تشکر کرد و اظهار داشت: محدودیت‌ها شامل منابع در دسترس، محدودیت‌های جسمانی یا فنی، آمادگی برای پیرایش‌ها یا افزایش‌های آینده و همچنین نیازهایی چون هزینه ای، ساخت‌پذیر بودن، و کاربردی بودن است.

وی افزود: هر جا که اسم مهندسی بیان می شود، 3 اصل خلاقیت، ایده پردازی و تفکر به میان می آید که زمینه رشد و پیشرفت را پدید می‌آورد.

حمیدی با بیان این نکته که اندیشه مهندسی مبنای توسعه جامعه دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: سوگند مهندسان به تلاش برای داشتن نقش موثر در توسعه و حمایت از دانشگاه که مربی علمی و فنی آنهاست، می تواند باعث پیدایش کارآفرینی و به طبع جذب منابع درآمدی بالقوه شود.

دکتر حمیدی در این دیدار امکانات و پتانسیل آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برای ارائه کمک به مهندسان را خوب ارزیابی کرد و تاکید کرد: برای کاستن میزان وابستگی دانشگاه به شهریه و حل مشکلات مالی، بایستی در زمینه ارائه طرح های پژوهشی کاربردی مبتنی بر تفکر مهندسی و طرح های درآمدزا دانش بنیان، تلاشی فراوان توسط گروه های فنی و مهندسی صورت گیرد.

در پایان اعضای هیات علمی حاضر در جلسه ضمن تبریک این روز فرخنده ، به بیان پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 997427

وب گردی

وب گردی