راه‌اندازی اورژانس نیروگاهی کشور در بخش نیروگاه‌های خورشیدی

نماینده مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاه‌های سولار، از راه‌اندازی اورژانس نیروگاهی کشور در بخش نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این اورژانس می توانیم خاموشی‌های نیروگاه‌ها را رصد کرده و کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، کامران دوراندیش نماینده مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاه‌های سولار در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی اورژانس نیروگاهی کشور در بخش نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این اورژانس می توانیم خاموشی‌های نیروگاه‌ها را رصد کرده و کاهش دهیم که برآورد می شود با این‌کار 25 درصد راندمان بهره‌دهی نیروگاه‌های خورشیدی افزایش یابد.

دوراندیش از آمادگی این شرکت برای نصب پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه های کشاورزی خبر داد و گفت: 148 هزار چاه کشاورزی با موتور دیزل داریم که آمادگی داریم تمامی آنها را به شبکه سولار مجهز کرده و بازگشت سرمایه آن طی مدت 8 سال، از محل سوخت صرفه جویی شده از سوی وزارت نفت انجام گیرد.

وی ادامه داد: همچنین آمادگی کامل داریم تا فارغ‌التحصیلان صنعت برق کشور را با آموزش رایگان در بخش نیروگاه‌های خورشیدی توانمند کرده و برای پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی معرفی کنیم و حتی می توانیم برای سه پروژه در کشورهای لبنان، عراق و عمان نیروی انسانی ارسال کنیم.

نماینده مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاه‌های سولار در خصوص ظرفیت ارسال نیروی انسانی به پروژه‌های خارجی اذعان داشت: درحال حاضر ظرفیت ارسال 1200 نیروی حرفه‌ای را در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی داریم که با توجه به نیاز به رو رشد کشورهای منطقه این ظرفیت می تواند افزایش یابد.

همچنین در ادامه بهزاد علی محمدی عضو هیات مدیره شرکت مدیریت پروژه نیروگاه‌های سولار در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تاکنون چیزی به عنوان شناسنامه برای نیروگاه‌های کشور وجود نداشت که ایجاد سامانه‌ای، صدور شناسنامه برای نیروگاه‌های خورشیدی آغاز شده و تمامی جزئیات یک نیروگاه و جزئیات اقداماتی که روی آن نیروگاه انجام می‌شود در قالب این شناسنامه قالب دسترسی خواهد بود.

وی افزود: سامانه‌ای به منظور نظم‌دهی به اجرای نیروگاه‌های خورشیدی در کشور، صدور شناسنامه برای آنها و پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای نیروگاه‌های فتوولتائیک ایجاد شده که در واقع این سامانه، اولین سامانه دیسپچینگ نیروگاه‌های فوتوولتائیک کشور است.

علی محمدی با بیان اینکه «موفق شدیم نخستین کتاب الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست نیروگاه‌های خورشیدی را در نمایشگاه امسال رونمایی و ارائه کنیم»، گفت: تفاهم‌نامه ای با پست بانک و بانک دی به امضا رسیده تا در جهت تأمین مالی پروژه‌های نیروگاه‌های خورشیدی از تسهیلات این بانک‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه‌های خورشیدی می توانند با مراجعه به شعب بانک دی از تسهیلات 8 تا 18 درصدی این بانک بهره‌مند شوند، ازاین‌رو هر کدام از مردم دوست داشته باشند وارد این سرمایه گذاری شوند، می توانند مراجعه کنند.

مرضیه کنگرانی

انتهای پیام/

کد خبر: 997436

وب گردی

وب گردی