بازدید از خانه 160 ساله تیمورتاش  رایگان شد

بازدید از خانه موزه تاریخی تیمورتاش با بیش از 160 سال قدمت که به عنوان موزه جنگ معروف است، در روزهای دوشنبه و جمعه برای عموم مردم رایگان شد.

به گزارش ایسکانیوز، بازدید از خانه موزه تاریخی تیمورتاش ( موزه جنگ ) در روزهای دوشنبه از ساعت 14 تا 18 و جمعه از ساعت 9 تا17 برای عموم شهروندان رایگان اعلام شد.

گفتنی است، خانه تیمورتاش که در حال حاضر محل موزه جنگ است؛ یکی از بناهای قدیمی و تاریخی تهران واقع در محدوده میدان حر - دانشگاه جنگ ( باغشاه سابق) است که در دوره پهلوی اول متعلق به تیمورتاش وزیر دربار پهلوی بوده که در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ های باغشاه واقع شده است و حدود 160 سال قبل در دوران قاجار ساخته شده است.

در بیان تاریخچه این خانه موزه و نام آن می توان به تاریخ قاجار اشاره کرد و گفت: پس از انقراض سلسله قاجاریه و روی کار آمدن رضا شاه (عبدالحسین تیمورتاش) که وزیر دربار بود، این عمارت را از سردار محتشم بختیاری خریداری نمود و به عنوان محل سکونت انتخاب کرد.

عمارت تیمورتاش که بازدید آن در روزهای جمعه و دوشنبه به صورت رایگان اعلام شد؛ از سال 1397 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 1395 ساختمان فرماندهی دانشگاه جنگ به محلی جدید منتقل و با هماهنگی شهرداری تهران، (موزه جنگ) در عمارت تیمورتاش رسما افتتاح شد و درب های آن برای بازدید به روی شهروندان گشوده شد.

خانه موزه تیمورتاش در محدوده شهرداری منطقه 11 تهران، خیابان کارگر جنوبی- محله حر، میدان پاستور، روبروی مترو میدان حر داخل محوطه دانشگاه جنگ واقع شده است که بنابر اعلام جدید روزهای دوشنبه از ساعت 14تا18 و جمعه از ساعت 9 تا 18 به صورت رایگان میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997456

وب گردی

وب گردی