بن‌سلمان در سفر آسیایی علیه ایران موفق نبود

برخی کارشناسان صهیونیست اعلام کردند ولی‌عهد سعودی طی سفر اخیر خود برای ضربه به اقتصاد ایران پیشنهادهای خوبی داد اما رفتار هند و پاکستان قابل توجه بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در سفر دوره‌ای در آسیا به پاکستان،‌ هند و چین سفر کرد.

برخی کارشناسان معتقدند یکی از اهداف بن‌سلمان از این سفر جلوگیری از افزایش روابط سه کشور مذکور با ایران و نیز یارگیری جدید برای عربستان سعودی بود.

اما برخی کارشناسان از جمله تعدادی از تحلیگران رژیم صهیونیستی معتقدند ولی‌عهد سعودی در بُعد ضدایرانی سفرش، موفق نبوده و نتوانسته است تحریک‌آفرینی علیه ایران را اجرایی کند.

شبکه «المنار» در همین راستا برخی رسانه‌های اسرائیلی را رصد کرد و طی گزارشی به همین موضوع پرداخت. در یکی از برنامه‌های تلویزیون رژیم صهیونیستی «عیران زینگر» کارشناس صهیونست متخصص در امور عربی از میهمان برنامه « شائول ینای» کارشناس صهیونیست متخصص در امور سعودی می‌پرسد «آیا سفر بن‌سلمان به هند و پاکستان فقط سفرهایی اقتصادی است یا اینکه سعودی دنبال ائتلاف راهبردی جدید با قدرت‌های هسته‌ای بزرگ در مقابل ایران است؟».

ینای پاسخ می‌دهد، هند روزانه نیم میلیون بشکه نفت از ایران و دو میلیون بشکه نفت از عربستان سعودی می‌خرد، بن‌سلمان با هدف ضربه به اقتصاد ایران، به هندی‌ها پیشنهاد داد که خرید نفت از ایرانی‌ها را متوقف کنند و در مقابل نفت عربستان را به قیمتی ارزان‌تر بخرند؛ اما آنچه (طی سفر به سلمان) به هند و پاکستان رخ داد واقعا قابل توجه بود.

وی تصریح کرد، زمانی که عادل الجبیر داشت در پاکستان درباره ایران صحبت می‌کرد تلویزیون پاکستان صدای وی را بسیار پایین آورد و پس از پایان سخنان وی درباره ایران، بار دیگر صدای وی را بلند کردند؛ میان پاکستان و ایران منافع راهبردی و اقتصادی وجود دارد و آنها دو متحد هستند.

ینای در ادامه به تظاهرات هزاران مخالف به سفر بن‌سلمان در هند اشاره کرد و گفت، دیپلماسی سعودی بخش تاریک هم دارد؛ هزاران تظاهرات‌کننده مذکور از بن‌سلمان خواستند به ایجاد مدارس وهابی پایان دهد ؛ مدارسی که منبع تولید تروریست علیه مسلمانان و غیرمسلمانان است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 997470

وب گردی

وب گردی