استقبال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از کرسی‌های آزاد‌اندیشی

اولین نشست شوراهای علمی و اجرایی استان ها در طرح «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» صبح امروز (دوشنبه) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام خیری در نشست شورای علمی و اجرایی استان ها در طرح «گفتمان علمی انقلاب اسلامی»، اظهار داشت: این طرح آغازی برای دور جدید فعالیت‌ها در عرصه گفتمان انقلاب اسلامی در قالب کرسی های نظریه‌پردازی به شمار می رود که به وسیله انعقاد تفاهم‌نامه میان ۳ نهاد استان قدس رضوی و دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن های علمی حوزه علمیه است.

وی افزود: ما در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و روز به روز به عزت مسلمانان و شیعیان افزوده می شود،‌ تمامی این موارد زحمت انبیا و اولیا به ثمر نشسته است؛ امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی بتوانیم دین خود را به انقلاب و خون شهدا ادا کنیم.

خیری ادامه داد: طی یک‌ سال و نیم گذشته در دوره مدیریت جدید، دانشگاه آزاد اسلامی سعی کرده است که به مطالبات رهبری پاسخ مناسب دهد و در همین راستا جلساتی را در یکی از استان‌ها تحت عنوان کرسی های نظریه پردازی و ترویجی برگزار کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری، بخشنامه‌ای از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد، براساس این بخشنامه، تکلیف واحدهای دانشگاهی برای برگزاری این کرسی های آزاد اندیشی نیز مشخص شد.

رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این ۱۳ ماه اخیر به هر استانی که سفر کرده ایم، شاهد اهتمام و توجه ویژه به این کرسی ها بوده ایم؛ گفتمان برگزاری این کرسی ها و مزایای مادی و معنوی آن ها باعث شده است که مورد استقبال اعضای هیات علمی قرار گیرد.

خیری در پایان گفت: اگر دستگاه‌های هم‌فکر بتوانند دست به دست هم دهند، قطعا می توان کارهای بزرگی را انجام داد که دشمن مایوس شود. در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری بیشترین تاکید بر توجه به جوانان بوده است؛ ما جوانان خوبی را در اختیار داریم به همین منظور می توان با کمک آن ها وارد میدان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997481

وب گردی

وب گردی