ابلاغ شیوه‌نامه آزمون جامع داروسازی/ شرکت در آزمون تا سه نوبت مجاز است

شیوه نامه آزمون جامع داروسازی 180 واحدی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس این شیوه نامه، کلیه دانشجویان مقطع دکترای عمومی داروسازی (اعم از دولتی، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد و دانشگاه آزاد اسلامی) ورودی مهر ١٣٩٤ و به بعد، ملزم به شرکت در این آزمون داروسازی هستند.

لازم به ذکر است آزمون جامع داروسازی جایگزین آزمون علوم پایه خواهد شد. بر این اساس دانشجویان داروسازی ورودی مهر ٩٤ و به بعد صرفًا در آزمون جامع داروسازی شرکت خواهند کرد.

آزمون جامع داروسازی دو مرتبه در سال برگزار خواهد شد،‌ این آزمون براساس تقویم امتحانات مرکز آزمون معاونت آموزشی وزارت متبوع و احتمالاً در شهریور و اسفندماه هر سال برگزار می شود.

دانشجویانی مجاز به شرکت در این آزمون هستند که ١٨٠ واحد درسی تعیین شده را گذرانده باشند و میانگین کل نمرات آنها در دروس گذرانده شده حداقل ١٢ باشد. با این حال، در شرایطی که تنها 2 درس تئوری اعم از دروس عمومی، علوم پایه و تخصصی باقی مانده باشد، دانشجو می‌تواند در آزمون جامع داروسازی شرکت کند و دروس باقیمانده را پس از قبولی در امتحان جامع بگذراند.

داوطلبان باید می توانند تا 3 نوبت در آزمون جامع داروسازی شرکت کنند. درصورتی که دانشجو در امتحان مزبور نمره قبولی کسب نکند، از ادامه تحصیل در رشته دکترای عمومی داروسازی محروم خواهد شد. سقف سنوات مجاز تحصیلی برای گذراندن ١٨٠ واحد درسی و قبولی در آزمون، مطابق با قوانین جاری آموزشی خواهد بود.

مواد امتحانی و تقسیم بندی تعداد سؤالات آزمون جامع داروسازی شامل فارماکوگنوزی (٢٠ سؤال)، شیمی دارویی (٣٠ سؤال)، داروشناسی (٣٥ سؤال)، سم شناسی (١٥سؤال)، فارماسیوتیکس (٥٠ سؤال) و داروسازی بالینی (٥٠ سؤال) است، گفتنی‌ست کلیه دروس دارای ضریب یکسانی است.

منابع آزمون جامع داروسازی در وب سایت دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی به آدرس EPSC.behdasht.gov.ir ارائه خواهد شد.

نمره قبولی در آزمون جامع داروسازی ٥٠ درصد نمره کل خواهد بود. سایر مواردی که در این خبر به آن اشاره نشده است، تابع «آیین نامه آموزشی دوره دکترای عمومی داروسازی» خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997485

وب گردی

وب گردی