اولین نمایشگاه تخصصی علوم اسلامی در قم برگزار می‌شود

اولین نشست شوراهای علمی و اجرایی استان ها در طرح «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» صبح امروز (دوشنبه) در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام عبدالرسول هاجری دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی در کرسی های ترویجی، در نشست شورای علمی و اجرایی استان ها در طرح «گفتمان علمی انقلاب اسلامی» اظهار داشت: نسلی که در اوایل انقلاب اسلامی وارد حوزه علمیه شد، در حقیقت به عرصه‌های تخصصی وارد شده و با بلوغ علمی افراد رشته های علوم انسانی گسترش یافت.

وی افزود: در چنین شرایطی تدوین متون دینی با رویکرد جدید آغاز شد. مشکل فرهنگی عمده در طرح گفتمان انقلاب، عدم اطلاع‌رسانی و مدیریت دانش است.

دبیر گفتمان انقلاب اسلامی در کرسی های ترویجی ادامه داد: هدف طرح گفتمان انقلاب اسلامی معرفی روش‌مند آثار فاخر و برگزیده حوزه و دانشگاه در عرصه علوم انسانی و اسلامی است.

هاجری با اشاره به سامانه «کتاب‌شناخت»، تصریح کرد: در دهه فجر شاهد رونمایی از سامانه کتاب شناخت بودیم که در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال فعالیت است؛ نمایشگاه تخصصی آثار منتخب نیز برگزار می شود که محققان می توانند با دستاوردهای این نمایشگاه آشنا شوند. همچنین اولین نمایشگاه تخصصی در علوم اسلامی در قم افتتاح خواهد شد.

وی اذعان داشت: محور طرح گفتمان، آثار فاخر برگزیده است و همچنین این طرح بر اساس مرجعیت علمی تاسیس شده است؛ صاحبان آثار فاخر دو ساحتی هستند و در زمینه‌های دانشگاهی و حوزوی اطلاعات مناسبی دارند.

دبیر گفتمان انقلاب اسلامی در کرسی‌های ترویجی در پایان تاکید کرد: شورای گفتمان انقلاب اسلامی در ۷ استان تشکیل می شود و ۴۰ نشست را نیز در این راستا برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997492

وب گردی

وب گردی