تصویب بیش از 10هزار پروژه تحقیقاتی

از راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون بیش از 10 هزار پروژه تحقیقاتی پس از ارزیابی و داوری برای حمایت مصوب شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، 3 سال پیش طرح راه اندازی بانک پژوهشگران در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی آغاز شد و در طول این مدت روند فعالیت آن کامل شد. ناظران طرح‌های پژوهشی، داوران، اعضای کارگروه ها و ارائه دهندگان پروژه های تحقیقاتی اعضای این بانک را تشکیل می دهند.

ارزیابی سلامت داوری پروژه های تحقیقاتی، نظارت بر حسن اجرای فعالیت ها و عضویت در کارگروه ها از اهداف تشکیل این بانک است. همچنین گاهی بر اساس نیازها و اولویت های تحقیقاتی کشور نیاز است تا انجام طرح پژوهشی به محققان سفارش داده شود که این اقدام با توجه به اطلاعات موجود در بانک پژوهشگران انجام می شود.

به گفته نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 35 هزار و 112 عضو هیات علمی و محقق از سراسر کشور در بانک پژوهشگران عضو هستند. همچنین از زمان تشکیل صندوق تا کنون بیش از 10 هزار پروژه تحقیقاتی توسط این بانک مصوب شده است. پس بانک پژوهشگران را باید همچون سرمایه ای ارزشمند دانست که هر روز نیروی فکری و خلاق به آن افزوده می شود.

بر اساس این گزارش، روند دریافت پروژه های تحقیقاتی به صندوق هر سال در حال افزایش است. به گونه‌ای که نه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد رشد 18 درصدی در تعداد پروژه های تحقیقاتی دریافتی به صندوق هستیم. همچنین تعداد پروژه های تحقیقاتی مصوب نیز 27 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997498

وب گردی

وب گردی