دوده صنعتی سازگار با محیط‌زیست تولید شد

دوده صنعتی گرید "ان 220" توسط یک شرکت دانش بنیان و برای نخستین بار در کشور و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی تولید شد .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، احمد رضوانی مدیر عامل شرکت صنعتی دوده فام درباره تولید این محصول دانش بنیان اظهار کرد :این شرکت توانسته با استفاده از دانش فنی متخصصان داخلی برای نخستین بار در کشور دوده صنعتی با گرید " ان 220" را تولید کند .

وی با اشاره به اینکه گرید " ان 220 " در دسته گریدهای سخت قرار می گیرد گفت : این گرید مقاومت سایشی بالایی را ایجاد می کند وقدرت کشش بالا و مقاومت در برابر پارگی خوبی را موجب می شود. هدایت الکتریکی متوسطی داشته و در تایر کامیون ها و اتوبوس های مسافری و وسایل مکانیکی کاربرد دارد.

رضوانی درباره قیمت نمونه خارجی این محصول خاطر نشان کرد : قیمت تولید شده این محصول به نسبت نمونه خارجی آن بسیار پایین تراست و با توجه به اینکه بسیاری از کارخانه های تولید تایر خریدار این محصول هستند با تولید داخلی آن اقدام به خرید نمونه داخلی می کنند .

وی درباره کاربرد تولید دوده های صنعتی در کشور گفت : این دوده ها که کربن بلاک هم نام دارند دراصل مواد اولیه صنایع تایر و لاستیک را تامین می کنند .

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به این موضوع که این شرکت در یک منطقه محروم فعالیت دارد گفت : این شرکت دانش بنیان با اتکا بردانش واحد تحقیق و توسعه خود توانسته فعالیت خود را توسعه داده وبرای 150 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کند .

رضوانی ضمن اشاره به وجود تحریم ها بیان کرد : در سال 94 ما 947 تن تولید داشتیم که این رقم در سال 96 به 26170 تن رسید که در اصل نرخ رشد 300 درصدی داشته ایم .

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درادامه گفت : این شرکت در سال 94 به 4 کشور دوده صنعتی صادر می کرده که در سال 97 این تعداد به 18 کشور رسیده است که این رشد بسیار چشمگیری بوده است .

رضوانی همچنین بیان کرد :این شرکت دانش بنیان فرآیند تولید دوده های صنعتی سخت از جمله دود های گرید "ان 220"، " ان 234"، " ان 326" و "ان 375" را در کشور بومی سازی کرده و همچنین توانسته اند فرآیندهای تولید دوده صنعتی نرم از جمله دوده صنعتی گرید " ان 772" را تولید کنند .

وی درباره استفاده از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این شرکت دانش بنیان توانسته از حمایت های معاونت علمی از جمله معافیت های گمرکی ، شرکت در دوره های آموزشی مواردی از این قبیل استفاده کند .

انتهای پیام /

کد خبر: 997502

وب گردی

وب گردی